دکوراسیونی تند و آتشین با رنگ نارنجی

رنگ نارنجی در دکوراسیون

نارنجی یکی از رنگ‎های تند و آتشینی است که طرفداران خاص خود را دارد. رنگی پر از انرژی، جذابیت، شادی و زندگی‌بخش که شور و شوق را برای زندگی شما به ارمغان می‌آورد. اما با همه‎ی این‎ها نارنجی گاها می‌تواند بسیار خشن و آزاردهنده باشد و برای همین کمتر کسی جرئت می‌کند که از رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کند. نارنجی برای دکوراسیون دقیقا مثل ویتامین c برای بدن است. آن می‌تواند نیروی‌ تازه‌ای به دکور شما دهد و به زبان عامیانه دکوراسیون‎تان را تروتازه کند. فرقی نمی‎کند که شما از طیف رنگی روشن یا تیره آن استفاده کنید، در هر صورت مطمئنا نتیجه اتاقی با انرژی بالا خواهد بود.

نارنجی رنگی ثانویه است، به این معنی که شما باید برای ایجاد آن از دو رنگ اولیه استفاده کنید. زرد و قرمز رنگ‌های اولیه‌ای هستند که ترکیب آن‌ها، رنگ نارنجی را می‌سازد. ترکیب رنگها در دکوراسیون منزل بیشتر شبیه یک هنر است و شما باید با شوق و علاقه این کار را انجام دهید. شما می‌توانید با مطالعه‌ی این مطلب به درستی از رنگ نارنجی در طراحی داخلی خانه استفاده کنید و هر گونه تشویش و مشکلات عصبی ناشی از این رنگ را به حداقل برسانید. ما در اینجا با ارائه‎ی نمونه‌های از مدل دکور خانه با رنگ نارنجی به شما کمک می‎کنیم تا راحت‌تر دکوراسیون‎تان را طراحی نمایید.

۹ نمونه کاربردی رنگ نارنجی در دکوراسیون

نارنجی+آبی کمرنگ+سفید

واقعیت این است که اتاق خواب محلی برای استراحت و آرامش شما می‌باشد و پیشنهاد می‌کنیم که از این رنگ پرهیجان در ابعاد وسیع مثل رنگ دیوار اتاق خواب استفاده نکنید. بهتر است که از رنگ نارنجی فقط به عنوان ۱۰ درصد رنگ اتاق خواب و به عنوان رنگ تاکید در آن بکار برده شود. مثلا در اتاق خواب زیر مشاهده می‌کنید که ترکیب سه رنگ نارنجی، آبی و سفید چگونه به خوبی توانسته فضای جذاب ولی در عین حال آرامش‌بخشی را به وجود آورد. استفاده از ترکیب نارنجی و سفید برای صندلی نیمکتی و کوسن جذابیت خاصی را به اتاق اضافه کرده است.

رنگ نارنجی در دکوراسیون
رنگ نارنجی در دکوراسیون

نارنجی+شکلاتی

شما می‌توانید برای دکور اتاق نشیمن خود به سمت ترکیب تونالیته رنگ‎های تیره‎ی شکلاتی و نارنجی بروید. دکوراسیون اتاق زیر کاملا این ترکیب رنگی را تایید می‌کند. رنگ نارنجی کاملا در مقابل دیوارهای قهوه‌ای آرامش‎بخش این اتاق نشیمن قرار دارد. همانطور که مشاهده می‎کنید رنگ نارنجی به مقدار کم اما به صورت قدرتمند در فضای اتاق حضور یافته است که شما آن‎ها را به صورت کوسن مبل، مجسمه و میز عسلی می‌بینید. رنگ سفید مبل نیز برای کاهش تاثیر رنگ نارنجی در فضای اتاق بکار برده شده است.

رنگ نارنجی در دکوراسیون
رنگ نارنجی در دکوراسیون

نارنجی+فیروزه‌ای+سفید

تحقیقات علمی نشان داده است که رنگ‌های گرم مثل رنگ نارنجی باعث تحریک اشتها می‎شوند و برای همین اکثرا در فست‌فود و رستوران‎ ها زیاد از این رنگ‎ها استفاده می‎شود. شما نیز می‎توانید برای اتاق ناهارخوری خود از رنگ‎ نارنجی به مقدار زیادی استفاده کنید. دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری نارنجی رنگ اتاق ناهارخوری زیر، نیز دقیقا با همین هدف طراحی شده است. همانطور که مشاهده می‌کنید رنگ نارنجی تمامی دیوارهای اتاق را پوشش داده است و آثار هنری به رنگ فیروز‌ه‌ای همراه با رنگ سفید مبلمان و لوازم تزئینی توانسته دکوراسیون اتاق را تکمیل نماید.

رنگ نارنجی در دکوراسیون
رنگ نارنجی در دکوراسیون

نارنجی+خاکستری+چوب

اتاق خواب زیر به لطف دیوار چوبی و ترکیب مناسب رنگ‎های خاکستری و نارنجی، ظاهر بسیار شیک و آرامش‌بخشی به خود گرفته است. تمامی مبلمان اتاق شکل ساده‌ای دارند اما ترکیب اصولی آن‌ها توانسته دکوراسیون بی‌نظیری را بسازد.

رنگ نارنجی در دکوراسیون
رنگ نارنجی در دکوراسیون

رنگ زردآلویی+سیاه+سفید

استفاده از رنگ‎های بولد مثل مشکی و نارنجی می‌تواند کمی فضای نشیمن شما را خشن و آزاردهنده نماید. خوشبختانه طیف‎های رنگی متنوعی از نارنجی وجود دارد که می‌توانند فضای متعادلی را بسازند. رنگ زردآلویی یکی از سایه‎های کمرنگ نارنجی است که برای دیوارهای اتاق نشیمن زیر بکار برده شده است. رنگ مشکی نیز به مقدار کم به صورت الگوهایی بر روی کوسن و پرده بکار برده شده است. انتخاب هوشمندانه رنگ سفید برای مبلمان نیز از شدت رنگ‎های تند اتاق کم کرده و فضایی کاملا مناسب و اصولی را در این اتاق نشیمن رقم زده است.

رنگ نارنجی در دکوراسیون
رنگ نارنجی در دکوراسیون

نارنجی+آبی+سفید

در یک آشپزخانه با کابینت‎های سفید هر رنگی می‌تواند فضا را تکمیل نماید. اما انتخاب رنگ نارنجی به عنوان کانتر این آشپزخانه‎ی جزیره‌ای توانسته فضای بسیار شیک و معاصری را بسازد که هر نگاهی را به خود جلب می‌کند.

رنگ نارنجی در دکوراسیون
رنگ نارنجی در دکوراسیون

نارنجی+سبز+سفید

نگاهی به اتاق نشیمن زیر بیندازید. ترکیب نارنجی و سبز، رنگ قهوه‌ای را ایجاد می‎کند، چیزی که شما در صندلی میزبان اتاق نشیمن زیر می‌بینید. با اینکه رنگ غالب اتاق سفید است، اما نارنجی به خوبی توانسته بر فضای اتاق حاکم شود. این رنگ به صورت صندلی‎های عثمانی، کوسن‎ها و وسایل تزئینی در دکوراسیون اتاق ظاهر شده است.

رنگ نارنجی در دکوراسیون
رنگ نارنجی در دکوراسیون

نارنجی+سفید

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، رنگ دیوار نارنجی برای اتاق خوب می‌تواند باعث بی‎خوابی و هیجان شما شود. اما شما می‌توانید از رنگ نارنجی برای دیوار پشت تخت‌تان استفاده کنید. مطمئنا این ایده ضمن حفظ آرامش‌ اتاق می‌تواند تروتازگی را به اتاق‎تان اضافه کند. پیشنهاد می‌کنم که برای دکور اتاق کودک ‌تان از این پالت رنگی استفاده کنید و مطمئن باشید که نتیجه بسیار فوق‌العاده خواهد بود.

رنگ نارنجی در دکوراسیون
رنگ نارنجی در دکوراسیون

رنگ‎ هلویی+پاستلی

رنگ هلویی یکی دیگر از سایه‌های دوست‌داشتنی رنگ نارنجی است که می‌تواند به عنوان رنگ دیوار اتاق نشیمن‎تان بکار برده شود. دقیقا مثل اتاق زیر این رنگ پس‌زمینه‎ی مناسبی را برای ترکیب انواع رنگ‎های پاستلی فراهم می‎کند.

رنگ نارنجی در دکوراسیون
رنگ نارنجی در دکوراسیون

همانطور که خودتان نیز بهتر می‎دانید انتخاب رنگ دکوراسیون به طور کلی به دیزاین فضای خانه و سلیقه‌ی خودتان بستگی دارد. ولی بهتر است از قبل در مورد رنگ‎ها و تاثیری که روی روحیه و شخصیت افراد می‎گذارند، مطالعه نمایید. رنگ‌های جسورانه مثل قرمز و نارنجی و رنگ‎هایی از این قبیل باید بسیار محتاطانه و علمی بکار برده شوند زیرا هر گونه اشتباه باعث بی‌قراری و بهم‌ریختگی اعصاب می‎شوند. ما اینجا سعی کردیم تا بهترین ترکیب‎های رنگی با نارنجی به شما معرفی کنیم. امیدواریم که با الهام از آن‌ها و نمونه‎ عکس‎هایی که نشان دادیم ، بتوانید دکوراسیونی زیبا برای خودتان ایجاد نمایید. شما از چه رنگی را برای ترکیب با نارنجی پیشنهاد می‌کنید؟ اگر نظری یا پیشنهادی در مورد دکور نارنجی دارید، خوشحال می‎شویم که آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *