اشتباهات رایج طراحی داخلی منزل که شما نباید آن‎ها را مرتکب شوید.

طراحی داخلی منزل

همه‌ی ما عادت داریم که طراحی داخلی منزل را خودمان انجام دهیم و اکثرا برای این کار هیچ آموزشی ندیده‌ایم. همین باعث می‌شود که هر کسی در طراحی خانه اشتباه بکند و نبایدهایی را در فضای خانه اجرا نماید. با اینکه تزئین و دکوراسیون خانه کاملا سلیقه‌ای است و شما می‌توانید آن را هر طور که دوست دارید، انجام دهید. اما با این حال، یکسری فاکتورهای طراحی مثل رنگ، مقیاس، روشنایی و محل قرارگیری وجود دارند که شما باید آنها را در دکوراسیون تمامی قسمت‌های خانه اعمال کنید.

به یاد داشته باشید که تک تک این موارد روی فضای شما تاثیرگذار هستند. ما در ادامه تعدادی از اشتباهات رایجی که اکثر مردم به هنگام طراحی داخلی مرتکب می‌شوند را به شما معرفی می‌کنیم. تجربه نشان داده است که تقریبا هرکسی حداقل یکی از این اشتباهات را به هنگام دکوراسیون داخلی منزل مرتکب می‌شود.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی Urban

۳۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود
۳۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان

اشتباهات مرگبار در طراحی دکوراسیون داخلی

برای مشاهده ویدیو حتما فیلترشکن را روشن کنید.

در ویدیو بالا برخی از رایج‌ترین اشتباهات طراحی داخلی منزل آورده‌ شده‌اند. حتما سعی کنید این موارد را به خاطر بسپارید تا بتوانید فضای اصولی و زیبایی را در خانه‌تان ایجاد نمایید. در ادامه برخی دیگر از اشتباهات طراحی داخلی را برای شما آماده کرده‌ایم.

استفاده بیش از حد از رنگ‌های خنثی

رنگ های خنثی در دکوراسیون منزل یکی از محبوب‌ترین ترکیب‌های رنگی می‌باشد که از گذشته تا به امروز در اکثر خانه‌های ما حضور داشته و دارد. با اینکه رنگ‌های خنثی بسیار امن بوده و شما به راحتی می‌توانید با کمک آنها فضای آرامی را ایجاد کنید، اما واقعیت این است که چنین ترکیب رنگی می‌تواند فضای کسل‌کننده و خسته‌کننده‌ای را بسازد. مبلمان، دیوارها و لوازم جانبی به رنگ خنثی می‌تواند منجر به فضای ناخوشایند و غیرجالبی شوند.

البته این بدان معنی نیست که شما باید تمامی دیوارها و مبلمان خود را به با رنگ‌های تند یا با عکس‌های چاپی درخشان تزئین نمایید. شما خیلی راحت می‌توانید یکی از دیوارهای اتاق را به عنوان دیوار تاکید در نظر گرفته و آن را به رنگ موردعلاقه‌تان درآورید و برای باقی دکوراسیون از رنگ‌های خنثی استفاده نمایید.

طراحی داخلی منزل
طراحی داخلی منزل

از اضافه کردن رنگ‌های روشن و قوی به دکوراسیون اتاق نترسید. ترکیب رنگ‌ها می‌تواند شکل‌های متنوعی داشته باشد: قالیچه‌های رنگارنگ، لوازم تزئینی با رنگ‌های پرجنب‌وجوش و آثار هنری و تکسچرهای مختلف می‌توانند به شما در طراحی داخلی‌تان کمک نمایند. رنگ موردعلاقه‌تان را انتخاب کنید و فضای خانه را با آن تزئین نمایید. بهتون پیشنهاد می‌کنم حتما قانون ۶۰-۳۰-۱۰ را برای ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون منزل بکار ببرید.

طراحی داخلی منزل
طراحی داخلی منزل

روشنایی نامناسب

روشنایی احتمالا از آخرین مراحلی است که مردم به هنگام طراحی داخلی به آن توجه می‌کنند. اما بهتر است بدانید که روشنایی برای ایجاد محیطی خوشایند و دلپسند بسیار حیاتی می‌باشد. به طور کلی، روشنایی نامناسب و بد دقیقا برابر طراحی بد می‌باشد.

شما در دکوراسیون خانه با سه نوع روشنایی روبرو خواهید بود که هر کدام از آنها با هدف خاصی بکار برده می‌شوند: روشنایی محیطی یا عمومی، روشنایی برای فعالیت خاص و روشنایی تاکیدی. شما نباید به هنگام طراحی داخلی تنها به یکی از این روشنایی‌ها تکیه کنید. ارزیابی فضا و تصمیم‌گیری در مورد نوع روشنایی، یکی از مهم‌ترین مراحل دکوراسیون خانه می‌باشد.

طراحی داخلی منزل
طراحی داخلی منزل

روشنایی محیطی مثل روشنایی لوستر عموما به طور یکنواخت در فضا پخش می‌شود و نقش مهمی در تامین نور خانه دارد. روشنایی برای فعالیت خاص نیز بیشتر به روشنایی آباژورها گفته می‌شود. روشنایی تاکیدی نیز برای برجسته کردن یک شی خاص در فضای خانه کاربرد دارد.

طراحی داخلی منزل
طراحی داخلی منزل

شما علاوه بر روشنایی سقف نیاز به دو نوع روشنایی دیگر دارید تا بتوانید فضای گرم و صمیمی بسازید. شما می‌توانید قسمتی از خانه را به کمک آباژور به فضای مطالعه تبدیل نمایید. همینطور میتوانید با کمک لامپ ال ای دی نواری فضای رمانتیک و جالبی را ایجاد کنید.

تعداد زیاد مبلمان

معمولا به هنگام طراحی داخلی خانه شما با بی‌نهایت مبلمان زیبا و دوست‌داشتنی مواجه می‌شوید که هر کدام از آنها شما را برای خرید ترغیب می‌کنند. یک اتاق پر از مبلمان میتواند راحتی و آرامش فضا را بهم زده و احساس ناخوشایندی به شخص منتقل نماید. به یاد داشته باشید که تمامی قطعات مبلمان شما باید دارای چیدمان جذابی بوده و با تامین راحتی و عملکرد بالا نیازهای شما را پاسخگو باشند.

اجازه ندهید که مبلمان باعث ایجاد ترافیک در اتاق شما شده و رفت‌وآمد را محدود کند. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، حتما یکی دوتا از قطعاتی که به آنها نیاز ندارید، را از اتاق خارج نمایید. چیدمان دوباره مبلمان نیز می‌تواند مشکل شما را حل کند.

طراحی داخلی منزل
طراحی داخلی منزل

نکته: ما قبلا مطلبی را درباره‌ی چیدمان منزل مربع شکل و چیدمان اتاق پذیرایی مستطیلی شکل منتشر کردهایم. شما می‌توانید از این دو مطلب برای دکوراسیون خانه‌تان استفاده کنید.

چیدمان نامتعادل در طراحی داخلی منزل

مطمئنا یکی از مهمترین قوانین دکوراسیون داخلی منزل رعایت تعادل در آن می‌باشد. تعادل در دکوراسیون داخلی از دو جهت میتواند مهم باشد. اول اینکه شما باید تعادل را در خود قطعات مبلمان در نظر بگیرید. مهم نیست که شما از چه سبک دکوراسیونی استفاده می‌کنید، در هر صورت شما باید این تعادل را بین قطعات دکوراسیون حفظ کنید.

مثلا اتاق نشیمن زیر مثال خیلی خوبی برای این موضوع می‌باشد. اگر نگاهی به اتاق نشیمن زیر بیندازید، مطمئنا ظاهر مبل مخصوصا اسکلت و قاب آن احساس سنگینی را به شما منتقل می‌کند. اما از طرف دیگر ظرافت، زیبایی و حس سبکی آباژوها و وسایل روشنایی این حس سنگینی را خنثی کرده و باعث ایجاد تعادل در فضا می‌شود.

طراحی داخلی منزل
طراحی داخلی منزل

دوم اینکه شما باید تعادل را در محل قرارگیری مبلمان و لوازم جانبی و تناسب آن‌ها با اندازه‌ی اتاق نیز رعایت کنید. مبلمان بزرگ و سنگین برای فضاهای کوچک مناسب نیستند و شما باید از اشیای ظریف‌تر در محیط‌های کوچک استفاده کنید. حالت برعکس این قضیه نیز صادق است.

طراحی داخلی منزل
طراحی داخلی منزل

تقریبا هر کسی حداقل یک خطای طراحی را در فضای زندگی خود مرتکب شده است. بهترین کار این است که شما با استفاده از منابع مختلف اطلاعات مفیدی را کسب کنید و سپس نگاهی به دوروبر خودتان بیندازید و اگر اشتباهی در طراحی خود دارید، آنها را اصلاح کنید. به این ترتیب خیلی راحت میتوانید فضای شیک و اصولی را برای خودتان بسازید و از آن لذت ببرید. شما چه اشتباهی رایجی را در طراحی داخلی می‌شناسید؟ خوشحال می‌شویم که هر نظر و پیشنهادی که دارید را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *