۴ اصل مهم برای چیدمان منزل مربع شکل و نحوه‌ی دکوراسیون آن

چیدمان منزل مربع شکل

چیدمان مبلمان منزل بیشتر از هر چیزی هنر و ظرافت شما را در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌تان نشان می‌دهد. شما باید بتوانید تمامی قوانین دکوراسیون داخلی منزل از تعادل و تقارن گرفته تا ست کردن وسایل خانه را ضمن چیدمان مبلمان رعایت کنید و در نهایت فضای هماهنگ و منسجمی بسازید. چیدمان منزل مربع شکل نیز قوانین خاص خود را می‌طلبد و شما باید آن‌‌ها را در فضای خود پیاده‌سازی کنید.

چیدمان منزل مربع شکل
تمامی مدل‌های مبل این مطلب در فروشگاه اینترنتی مبلمان چی بچین موجود هستند.

ناموجود
۱۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال جدید Newport

۷۳,۶۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود
۴۲,۴۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال چرمی هوگو

۷۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان

مدل چیدمان منزل مربعی

یکی از مهم‌ترین مواردی که به هنگام چیدمان اهمیت می‌یابد، شکل فضای نشیمن است. بیشتر اتاق‌های نشیمن و پذیرایی، شکل مربع یا مستطیل دارند که هر کدام از آن‌ها چالش‌های خاصی را به هنگام چیدمان ایجاد می‌کنند. مثلا چیدمان اتاق پذیرایی مستطیلی شکل نیاز به دقت و توجه ویژه‌ای دارد. چرا که هر گونه سهل‌انگاری می‌تواند اتاق‌تان را به راهرو و فضای عریض بسیار ناخوشایند و غیر کاربردی تبدیل کند.

چیدمان مبل در پذیرایی کوچک
برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد مبل ال پورتر روی آن کلیک کنید.

البته ما در مطالب قبلی به بررسی چیدمان اتاق پذیرایی مستطیلی شکل پرداخته‌ایم که شما می‌توانید در صورت نیاز آن را مطالعه کنید. ما در اینجا سعی می‌کنیم فقط راهنمایی‌های کاربردی را برای چیدمان منزل مربع شکل به شما ارائه دهیم.

چیدمان منزل مربعی
برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد مبل راحتی Haven روی آن کلیک کنید.

آرایش مناسب مبلمان از یک سری دستورالعمل‌های طراحی داخلی خاصی پیروی می‌کند. شما با آگاهی از این دستورالعمل‌ها به راحتی می‌توانید مبلمان‌تان را در فضای مربعی شکل یا هر اتاق دیگری بچینید و مطمئن باشید که نتیجه فضای متعادل و بسیار کاربردی خواهد بود. همینطور شما می‌توانید با کمک این راهنمایی از مشکلاتی مانند موانع رفت‌وآمد یا ناهماهنگی در دکوراسیون اتاق جلوگیری کنید. ما در ادامه مطلب بیشتر شما را با این دستورالعمل‌ها آشنا می‌کنیم.

چیدمان خانه مربع
برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد مبل راحتی Urban روی آن کلیک کنید.

ناموجود
۹,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز چوبی کنار مبلی Retro

۱۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز کنار مبلی Kaira

۸,۳۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی دو نفره Andes

۲۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان

نقطه کانونی اتاق‌تان کجاست؟

اولین نکته‌ای که شما باید در طراحی داخلی اتاق مدنظر قرار دهید، یافتن نقطه کانونی اتاق است. معمولا نقطه کانونی مهم‌ترین بخش هر اتاق می‌باشد و اولین چیزی است که مردم به هنگام ورود به اتاق آن را می‌بینند. شومینه یا پنجره‌ی بزرگ از جمله نقاط کانونی هستند که معمولا با توجه به معماری اتاق در برخی فضاها قرار دارند. اما شما تنها به این دو مورد محدود نیستید و می‌توانید خودتان نقطه کانونی اتاق‌تان را تعیین کنید.

تلویزیون، تابلوی نقاشی بزرگ یا تختخواب می‌توانند به عنوان نقطه کانونی اتاق شما بکار برده شوند. در یک اتاق مربع بهتر است که نقطه کانونی را روی دیوار مجاور درب قرار دهید.

چیدمان خانه مربع
برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد مبل ال مدل Dresden روی آن کلیک کنید.

پلان اتاق‌تان را بکشید

قبل از اینکه شروع به چیدمان مبلمان اتاق نمایید، ابتدا پلان اتاق‌تان را ایجاد کنید. شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای ترسیم پلان آنچه که در ذهن‌تان است را با ابزارهای ساده‌ای به صورت آنلاین بکشید و طرح اولیه خودتان را داشته باشید. همینطور شما می‌توانید با استفاده از کاغذ گراف نیز طرح اولیه‌تان را پیاده‌سازی کنید. اول از همه قطعه اصلی مبلمان‌تان را روی طرح قرار دهید. البته در حین انجام این کار نقطه کانونی اتاق و نحوه حرکت افراد را نیز در نظر بگیرید.

با توجه به اینکه اتاق مربعی، شکل کاملا متقارنی دارد، چیدمان متقارن مبلمان مناسب‌ترین گزینه برای طراحی این اتاق می‌باشد.

چیدمان منزل مربع شکل
چیدمان منزل مربع شکل

برای مثال ابتدا مبل راحتی را در مقابل شومینه قرار دهید و سپس مبلمان‌‌های ثانویه مثل صندلی‌های اکازیون را در کنار مبل جا دهید. شکلی که مبلمان شما در وسط اتاق ایجاد می‌کند، باید مربعی شکل باشد.

چیدمان منزل مربعی
برای مشاهده جدیدترین مدل‌های میز جلو مبلی سری به فروشگاه اینترنتی چی بچین بزنید.

ناموجود
۲۶,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال کوچک Eddy

۴۸,۵۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

شلف دکوری Acorn

۷,۴۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی تک نفره Aron

۱۶,۸۰۰,۰۰۰ تومان

شکل و طرح میز جلو مبلی نیز باید با مبلمان و چیدمان اتاق‌تان متناسب باشد. خطوط در اتاق‌هایی با شکل مربع کاملا به چشم می‌آیند و چیدمان متقارن را تشدید می‌کنند. برای ایجاد تعادل در فضا بهتر است از میزهای گرد جلو مبلی استفاده کنید. به طور کلی بهترین شکل ممکن میزهای جلو مبلی برای فضاهای مربعی، شکل دایره‌ای و مستطیلی آن می‌باشد.

مدل چیدمان منزل مربعی
برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد میز جلو مبل چوبی Stowe روی آن کلیک کنید.

تعادل بین بخش‌ها

بعد از اینکه شما مبلمان را روی پلان‌تان قرار دادید، حالا پلان را با یک خط افقی و عمودی از مرکز به چهار بخش مساوی تقسیم کنید. به مقدار مبلمان در هر ربع نگاه کنید و سعی کنید چیدمان‌تان را دوباره مرتب کنید به طوری که هر ربع از لحاظ بصری دارای وزن یکسانی باشند.

چیدمان خانه مربع
برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد مبل ال Eddy روی آن کلیک کنید.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی Urban

۳۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی تک نفره Auzera

۲۶,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی تک نفره Fritha

۲۳,۳۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی اندرسون

۳۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان

وزن بصری از طریق حس شما قابل قیاس است و آن به سبک، طرح و رنگ مبلمان شما بستگی دارد. مثلا رنگ‌های تیره‌تر وزن وزن بصری بیشتری نسبت به رنگ‌های روشن‌تر دارند. تعادل را در تمامی چهار ربع پلان رعایت کنید. مثلا زمانی که یک ربع پر شود، می‌توانید ربع بعدی را با یک تلویزیون یا گلدان بزرگ طبیعی متعادل کنید.

چیدمان منزل مربعی شکل
تمامی مدل‌های مبل این مطلب در فروشگاه اینترنتی مبلمان چی بچین موجود هستند.

چیدمان منزل مربع شکل

در یک اتاق مربعی شکل تعادل بسیار مهم است. زیرا که اتاق شما متقارن است و اگر هر کدام از ربع‌ها وزن بصری متقارنی نداشته باشند، اتاق از لحاظ تعادل بهم خواهد ریخت.

می‌توانید قوانین دکوراسیون چیدمان منزل مربع شکل را نادیده بگیرید

با اینکه ما در بالا روی قوانین دکوراسیون اتاق‌های مربعی شکل تاکید کردیم، اما خوب شما می‌توانید آن‌ها را نادیده بگیرید. اگر شما می‌خواهید تا شومینه را در گوشه‌ی اتاق قرار دهید، نقطه مقابل آن را چیدمان مبل در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید که تختخواب‌تان را در گوشه‌ی اتاق قرار دهید، بهتر است که آن را در گوشه‌ی کناری درب بگذارید.

چیدمان منزل شیک
برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد میز پذیرایی کشودار Box Frame روی آن کلیک کنید.

در هر دو این طرح دکوراسیون، شکل مربعی اتاق کمی نادیده گرفته شده و اولویت‌های شما ترجیح داده شده است. آرایش مناسب مبلمان در هر اتاقی بیشتر به سلیقه و راحتی شما بستگی دارد. اگر شما چیدمان نامتقارنی را برای اتاق‌تان می‌پسندید، پس آن را مطابق با دلخواه‌ خودتان بچینید.

چیدمان منزل شیک
برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد مبل ال راحتی Urban روی آن کلیک کنید.

به عنوان نکته آخر این مورد را یادآوری میکنم که در فضاهای کوچک مربعی شکل از رنگ‌های روشن استفاده کنید. رنگهای روشن مبلمان و دیوارها در دکوراسیون داخلی منزل با انعکاس نور، فضای زندگی شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. اما حالت بر عکس آن رنگ‌های تیره اتاق‌ را کوچکتر از اندازه‌ی واقعی نشان خواهند داد. رنگ‌های سفید، بژ و کرمی انتخاب‌های خوبی برای فضاهای کوچک هستند.

چیدمان منزل شیک
برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد مبل ال راحتی Urban روی آن کلیک کنید.

همینطور به یاد داشته باشید که از حداقل مبلمان ضروری برای دکور خانه‌تان استفاده کنید و از شلوغی و بهم‌ریختگی دور باشید. هر چقدر فضای کوچک شما ساده‌تر باشند، بزرگتر دیده شده و هماهنگی و انسجام دکوراسیون شما بهتر خواهد بود.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی سه نفره Catalan

۳۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز پادیواری چوبی Nolan

۱۵,۶۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل سه نفره Norfolk

۳۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل تک نفره Catalan

۱۹,۸۰۰,۰۰۰ تومان

ما در اینجا سعی کردیم که مهم‌ترین نکات برای چیدمان منزل مربع شکل را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید از ذوق و سلیقه‌ی خودتان استفاده کرده و چیدمانی متناسب با معماری و شکل اتاق پذیرایی و نشیمن خود پیدا کنید. اگر شما نیز نظر یا پیشنهادی درباره چیدمان منزل مربع شکل دارید، می‌توانید آنها را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *