ایده‌هایی برای چیدمان مبلمان اطراف شومینه

چیدمان اطراف شومینه

شومینه معمولا نقطه کانونی هر اتاق نشیمنی به شمار می‌آید و به راحتی می‌تواند فضای شما را به محیط شگفت‌انگیزی تبدیل نماید. از آنجا که مردم به طور طبیعی به گرما، آتش و رقص شعله‌های نور جذب می‎شوند، شما باید مبلمان خود را به گونه تنظیم کنید که هر کسی بتواند به راحتی شومینه را تماشا کند. چیدمان ایده‌آل اطراف شومینه این امکان را به اعضای خانواده و دوستان شما می‎دهد که از دورهمی و گرمای آتش استفاده کرده و لذت ببرید. چیدمان‌های مختلفی برای اطراف شومینه وجود دارند که شما باید با توجه به اندازه‎ و شکل اتاق آن را انتخاب کنید. اگر شما نیز به دنبال بهترین چیدمان اطراف شومینه برای اتاق نشیمن‌تان هستید، پیشنهاد می‌کنم که این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

چیدمان اطراف شومینه
چیدمان اطراف شومینه

قبل از هر چیزی شما باید در مورد کاربرد اتاق‌تان فکر کنید. نحوه قرارگیری و چیدمان صندلی‌ها نسبت به یکدیگر به نحوه استفاده شما از فضا بستگی دارد. اگر فضای نشیمن را برای دورهمی و گفتگو می‌خواهید، بهتر است که صندلی‌ها شما روبروی هم باشند. اما اگر شما در این فضا قرار است که تلویزیون نیز تماشا کنید، بهتر است که در چیدمان‌تان این مورد را لحاظ نمایید. شما می‌توانید از انواع صندلی‌های گردان یا سبک برای چیدمان اطراف شومینه استفاده کنید زیرا که امکان جابه جایی آن‌ها راحت‎تر است و شما می‌توانید استفاده‌های مختلفی از فضای خود داشته باشید.

چیدمان اطراف شومینه
چیدمان اطراف شومینه

شما باید مبلمان‌تان را مطابق شکل اتاق بچینید. اتاق‌های نشیمن پلان باز یا مربعی شکل انعطاف‌پذیری بیشتری را برای چیدمان به شما می‌دهند. در چنین فضاهایی بهتر است که مبلمان خود را به سمت مرکز اتاق بکشید و آن‌ها را در اطراف میز جلو مبلی بچینید. از طرف دیگر برای اتاق‌های نشیمن باریک و طویل، بهتر است که مبلمان را در برابر دیوارها قرار دهید تا فضای شما بزرگتر بنظر برسد.

چیدمان اطراف شومینه
چیدمان اطراف شومینه

نکته: در اتاق‎های مربعی شکل، هیچ گاه مبلمان را در برابر دیوارها قرار ندهید زیرا می‌تواند فضای ناخوشایندی را برای شما بسازد. ما قبلا در مورد چیدمان اتاق‌های مربعی و مستطیلی شکل صحبت کرده‌ایم که می‌توانید آن‌ها را در مطالب زیر مطالعه نمایید.

ایده‌هایی برای چیدمان پذیرایی مستطیلی شکل

۴ اصل مهم برای چیدمان مبلمان اتاق‌های نشیمن مربعی شکل

چیدمان اطراف شومینه
چیدمان اطراف شومینه

بهترین پیشنهاد ما برای روزهای سرد زمستانی استفاده از یک مبل و تعدادی صندلی می‌باشد. شما می‌توانید با قرار دادن میز قهوه‌‌خوری در وسط، تمامی صندلی‌ها را روبرو با آن قرار دهید. این استراتژی برای روزهای سرد زمستانی که شما از شومینه استفاده می‌کنید، فوق‌العاده است. برای فصل تابستان شما می‎تونید این چیدمان را تغییر دهید. ما در ادامه ایده‌هایی را برای چیدمان مبلمان اطراف شومینه ارائه می‌دهیم که می‌توانند الهام‌بخش دکوراسیون شما باشند.

چیدمان اطراف شومینه
چیدمان اطراف شومینه

نکته: اگر فضای اتاق‌تان کوچک است و با محدودیت فضا روبرو هستید، می‌توانید از مبل، صندلی و میزهای جلو مبلی با سایز کوچکتر بدین منظور استفاده کنید.

شکل H

شما باید چیدمان مبلمان خود را با بزرگترین قطعه نشیمن که معمولا کاناپه می‌باشد، شروع کنید. برای چیدمان اچ شکل شما نیاز به دو مبل دارید. با توجه به فضای اتاق شما می‌توانید از مبل‎های سه نفره یا لاوست‌ها برای چیدمان موردنظرتان استفاده کنید. مبل‌ها را در زاویه‎ی عمود بر شومینه و در مقابل یکدیگر قرار دهید و با کمک میز جلو مبلی چیدمان اچ شکل خود را کامل کنید. معمولا این چیدمان حالت رسمی و کلاسیکی به اتاق شما می‌دهد.

چیدمان اطراف شومینه
چیدمان اطراف شومینه

اگر فضای اتاق نشیمن‌تان بزرگ است، می‌توانید از دو صندلی روبروی شومینه استفاده کنید و فضای بزرگ‎تری برای نشستن ایجاد نمایید.

چیدمان اطراف شومینهشکل L

اگر به دنبال فضای نیمه رسمی برای اتاق‌تان هستید، می‌توانید از چیدمان ال شکل کمک بگیرید. برای این چیدمان شما باید یک مبل را عمود بر شومینه قرار دهید یعنی مبل و شومینه شما زوایه قائمه با هم بسازند. برای قسمت کوتاه L که روبروی شومینه قرار خواهد گرفت، می‌توانید از یک مبل کوچکتر، لاوست، یک یا دو صندلی استفاده کنید. این نوع چیدمان با پارتیشن بندی فضا اتاق را به قسمت‌های مختلفی تقسیم می‌کند و شما می‌توانید به راحتی قسمتی از اتاق نشیمن را به فضای ناهارخوری یا بازی اختصاص دهید.

چیدمان اطراف شومینه
چیدمان اطراف شومینه

شکل U

همانطور که از شکل حرف انگلیسی U مشخص است، شما باید ابتدا یک مبل را روبروی شومینه و به موازات آن قرار دهید. سپس دو لاوست را عمود بر دیوارهای شومینه(روبروی یکدیگر) قرار دهید و چیدمان یو شکل خود را کامل کنید. اگر فضای شما کوچک است، می‌توانید به جای لاوست‎ها از دو صندلی راحتی در کنار شومینه استفاده کنید. این صندلی‎ها باید به صورت موازی و روبرو با هم قرار بگیرند.

چیدمان اطراف شومینه
چیدمان اطراف شومینه

مطمئنا هر یک از این چیدمان‌های یو شکل می‌توانند فضای صمیمی و خودمانی را برای گپ و گفتگوهای خانوادگی شما فراهم نمایند.

چیدمان اطراف شومینه
چیدمان اطراف شومینه

چیدمان اطراف شومینه در زوایای دیگر

همیشه چیدمان مربعی شکل برای هر اتاقی مناسب نیست. مخصوصا در مورد فضاهای کوچک شما با محدودیت فضا روبرو هستید و چیدمان‌های بالا شاید پاسخگوی شما نباشند. بهتر است که در چنین فضاهایی از یک مبل که روبرو شومینه قرار می‌گیرد استفاده کنید و سپس با کمک دو صندلی که جلوی شومینه قرار می‌گیرند، دکورتان را تکمیل نمایید.

چیدمان اطراف شومینه
چیدمان اطراف شومینه

قرارگیری میزها

حضور میزهای کنار مبلی و جلو مبلی در  هر اتاق نشیمنی ضروری است. میزهای اتاق نشیمن شما باید به گونه‌ای باشند که هر کسی به راحتی بتواند به آن‎ها دسترسی داشته باشد. با اینکه میزهای جلو مبلی تقریبا این مشکل را حل می‌کنند اما وجود میزهای کنار مبلی نیز می‌تواند بسیار مفید باشند. پس از چیدمان مبل و صندلی‌ها تعدادی میز به اتاق اضافه کنید تا بتوانید فضای دنج و راحت‌تان را تکمیل نمایید. بین میز جلو مبلی و صندلی‌های خود حدود ۱۸ اینچ فاصله قرار دهید تا رفت‌وآمد در آن راحت باشد.

چیدمان اطراف شومینه
چیدمان اطراف شومینه

ما در این مطلب سعی کردیم متدهای جالبی را برای چیدمان مبلمان اطراف شومینه به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید با کمی گشت و گذار در سایت‌های مبلمان و مشاهده‌ی عکس‌های مرتبط در اینترنت، ایده‌های دیگری را نیز کشف نمایید. در ابتدا در مورد سبک دکوراسیون داخلی‌ تان تصمیم بگیرید و سپس شروع به طراحی نمایید. ما قبلا مطلب جامعی را در مورد انواع سبک‌های طراحی منتشر کرده‌ایم که می‌تواند به شما در انتخاب دکور موردعلاقه‌تان کمک نماید. می‌توانید این مطلب را در “راهنمای جامع برای انتخاب سبک دکوراسیون منزل” مطالعه نمایید.

همینطور ما برای راحتی شما عزیزان، مشاوره‌ی رایگانی را برای خرید انواع مبلمان در نظر گرفته‎ایم تا بتوانیم مسیر خرید شما را هموارتر نماییم. شما می‌توانید با تماس با این شماره، از خدمات رایگان مشاوره خرید مبلمان استفاده کنید. شما کدام یک از این چیدمان‌ها را می‌پسندید؟ دوست دارید که کدام یک از آن‌ها را در اتاق نشیمن‎تان پیاده‌سازی کنید؟ خوشحال می‌شویم که هر نظر و پیشنهادی که دارید را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *