ترفندهایی که برای دکوراسیون خانه های کوچک باید بدانید!

دکوراسیون خانه های کوچک

به نظر شما بهترین حس دنیا چیست ؟ از نظر ما یکی از بهترین حس‌های دنیا شوق رسیدن به خانه بعد از یک روز سخت کاری است! خوشبختانه یا متاسفانه باید بگوییم که محیط اطراف ما بر روحیه‌ی ما تاثیرگذار است و دکوراسیون می‌تواند احساسات مثبت یا منفی را به ما تلقین کند. این قضیه در مورد دکوراسیون خانه های کوچک مشهودتر است چرا که فضای کمتری در اختیار دارید و هر سهل‌انگاری کوچکی می‌تواند احساس ناخوشایندی به فضای شما بدهد.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال راحتی Haven

۶۸,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی Haven

۳۷,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی مدل Haven

۲۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال شکل مدل Haven

۷۴,۸۰۰,۰۰۰ تومان

از نظر بسیاری از افراد دکوراسیون خانه های کوچک بیشتر شبیه معمای حل نشدنی است. شما تمامی تلاش خود را می‌کنید که فضای جذاب و کاربردی داشته باشید اما در عین حال نباید دکوراسیون شما تنگ و کوچک بنظر برسد. احتمالا دوست دارید که از وسایل تزئینی موردعلاقه‌تان در آن استفاده کنید اما در عین حال نباید فضای شما آشفته شود. ما نیز قبول داریم که دکوراسیون خانه های کوچک با چالش‌های زیادی همراه است.  اما این دلیل نمی‌شود که نتوانید فضای شیک و منحصربفردی برای خودتان بسازید. ما در اینجا نکاتی را برای دکوراسیون خانه‌ ای کوچک برای شما آماده‌ کرده‌ایم که با رعایت آن‌ها می‌توانید فضای اصولی برای خودتان ایجاد کنید.

دکوراسیون خانه های کوچک

نکته ۱: به میزان روشنایی فضا توجه کنید.

فضای کوچک شما با نورپردازی مناسب به راحتی می‌تواند بزرگتر بنظر برسد. شما باید اجازه دهید که نور طبیعی به فضای اتاق بتابد. پس بهتر است بی خیال پرده‌های ضخیم شوید. علاوه بر این شما باید به فکر نور اضافی در اتاق‌تان باشید. اگر فضایی برای آباژور یا چراغ‌های رومیزی ندارید، می‌توانید از گزینه‌هایی همچون چراغ‌هایی که به دیوار متصل شده یا از سقف آویزان می‌شوند، استفاده کنید.

دکوراسیون خانه های کوچک
توجه به روشنایی در دکوراسیون خانه های کوچک

نکته ۲: وسایل بزرگتر را در کنار دیوار قرار دهید.

نیازی نیست که به هنگام دکوراسیون خانه های کوچک اثاثیه‌هایی بزرگ را کنار بگذارید و بی خیال آن‌ها شوید. بلکه بهتر است در مورد محل قرارگیری آن‌ها استراتژیک درستی داشته باشید. با قرار دادن اثاثیه بزرگ در کنار دیوارها به جای مرکز اتاق باعث خواهید شد که مرکز اتاق خالی بماند و فضا بزرگتر بنظر برسد.

دکوراسیون خانه های کوچک
قرار دادن مبلمان در کنار دیوارها

نکته ۳: به دنبال مبلمان چند منظوره یا تاشو برای دکوراسیون‌‎تان باشید.

ممکن است که شما به یک میز تحریر یا میز ناهارخوری نیاز داشته باشید، اما آیا ۲۴ ساعت از ۷ روز هفته از آن استفاده خواهید کرد؟ اگر جواب‌تان منفی است، پس بهتر است که به سراغ مبلمان تاشو بروید. مبلمان تاشو می‌تواند هم در فضا و هم در هزینه‌های شما صرفه‌جویی نماید. به این ترتیب در صورت عدم استفاده می‌توانید مبلمان خود را جمع کرده و از شلوغ شدن فضا جلوگیری کنید.

امروزه انواع مبلمان چند منظوره و تاشو از جمله میز و تختخواب‌های تاشو در بازار موجود هستند که می‌توانند در دکوراسیون خانه‌های کوچک به کمک‌تان بیایند.

دکوراسیون خانه های کوچک
استفاده از مبلمان تاشو در دکوراسیون خانه های کوچک

نکته ۴: از آینه‌ها کمک بگیرید.

آینه‌ها یکی از بهترین ترفندها برای دکوراسیون خانه های کوچک هستند و با بازتاب نور طبیعی و مصنوعی این توهم را ایجاد می‌کنند که فضای شما بزرگتر از اندازه واقعی آن است. همینطور باعث می‌شوند که نور بیشتری در فضا منعکس شود. می‌توانید بدین منظور از یک آینه بزرگ یا چند آینه کوچکتر استفاده کنید.

دکوراسیون خانه های کوچک
اهمیت بالای آینه‌ها در دکوراسیون فضاهای کوچک

نکته ۵: چیزهای اضافی را کنار بگذارید.

یکی از مزایای بزرگ زندگی در فضاهای کوچکتر این است که شما را مجبور می‎‌کند چیزهای اضافی دوربرتان را کنار بگذارید. به این ترتیب از شر چیزهایی که به هیچ وجه بدردتان نمی‌خورند خلاص می‌شوید. به یاد داشته باشید که فضای بیش از حد شلوغ می‌تواند تاثیر منفی بر روحیه‌ی شما بگذارد.

دکوراسیون خانه های کوچک
حذف وسایل اضافی

نکته ۶: جسورانه پیش روید.

شما می‌توانید برای فضاهای کوچک نیز از رنگ‌ها، الگوها و بافت‌های متفاوت استفاده کنید، فقط در کنار آن‌ها رنگ‌های خنثی را نیز بکار ببرید. اگر نگران هستید که رنگ‌ها و الگوها در فضای کوچک شما باعث شلوغی و بهم‌ریختگی فضا شوند، می‌توانید از آن‌ها فقط برای دیوار تاکید، کوسن‌ها یا در اندازه‌های بسیار کوچک‌تر استفاده کنید. تا زمانی که تعادل را در اتاق برقرار کرده باشید، هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید رنگ یا طرح جسورانه‌ای را به فضای اتاق‌تان اضافه کنید.

دکوراسیون خانه های کوچک
امکان استفاده از رنگ‌های قوی و الگوهای مختلف

نکته ۷: از فرش‌های بزرگ استفاده کنید.

دکوراسیون خانه های کوچک یعنی استفاده از ترفندهای مختلف برای بزرگتر نشان دادن فضا! اگر از فرش‌های با سایز کوچک برای دکوراسیون خانه‌تان استفاده کنید، فضای شما کوچکتر نیز بنظر خواهد رسید. برعکس این قضیه نیز صدق می‌کند و دکوراسیون با فرش‌های بزرگ حس عظمت به فضای شما خواهد بخشید و اتاق‌ شما بزرگتر از اندازه واقعی آن بنظر خواهد رسید. با اینکه شکل اتاق و مبلمان داخل آن اندازه فرش را تعیین می‌کند اما تا آنجایی که می‌توانید فرشی با اندازه بزرگ را خریداری نمایید.

دکوراسیون خانه های کوچک
اندازه مناسب فرش

نکته ۸: از فضای عمودی غافل نشوید.

از دیوارهای خود غافل نشوید و از قفسه‌ها عمودی، پرده‌های بلند، آثار هنری بلند یا چراغ‌های آویز تزئینی یا هر وسیله‌ی تزئینی عمودی استفاده کنید. چرا که این توهم را در فرد ایجاد می‌کند که ارتفاع اتاق بلندتز است.

دکوراسیون خانه های کوچک
توجه به فضای عمودی اتاق

نکته ۹: گیاهان را به فضای کوچک خود اضافه کنید.

اضافه کردن گل و گیاه به دکوراسیون خانه های کوچک به فضا روح و زندگی می‌بخشد، به شرطی که اتاق را زیاد شلوغ نکنید. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که گیاهان پژمرده اثر معکوس دارند.

دکوراسیون خانه های کوچک
استفاده از گل و گیاه به اندازه

نکته ۹: تقارن می‌تواند به شما کمک کند.

اگر نگاهی به چهره خودتان یا طبیعت بیندازید، می‌بیند که همه چیز حول تقارن است. اگر قصد دارید که تعداد صندلی بیشتری در دکوراسیون خانه‌ کوچک خود داشته باشید، بهتر است که به چیدمان متقارن روی بیاورید. تقارن باعث می‌شود که فضا مرتب‌تر بنظر برسد و برای چشم دلپذیرتر است.

دکوراسیون خانه های کوچک
چیدمان متقارن دکوراسیون خانه ها کوچک

نکته ۱۰: از گوشه‌ها استفاده کنید.

شاید در فضاهای بزرگ گوشه‌های اتاق زیاد مورداستفاده قرار نگیرند اما در مورد دکوراسیون خانه های کوچک می‌تواند به نقطه کاربردی تبدیل شوند. مثلا شما می‌توانید با کمک میز تحریر کوچک گوشه‌ی اتاق را به فضای کارتان تبدیل نمایید. سعی کنید با روش‌های خلاقانه‌ای گوشه‌ها را تا جایی که باعث شلوغ شدن اتاق نشود، به نقاط کاربردی تبدیل کنید.

دکوراسیون خانه های کوچک
استفاده بهینه از گوشه‌های اتاق

نکته ۱۱: درب‌های ریلی را فراموش نکنید.

درب‌های ریلی یا کشویی با پنجره‌های شیشه‌ای اجازه می‌دهند که نور در فضا جریان داشته باشد و در عین حال دو فضا را از هم مجزا می‌نماید. همینطور این درب‌ها فضای کمتری نسبت به درب‌های معمولی اشغال می‌کنند و با حرکت بر روی ریل، در داخل دیوار می‌روند.

دکوراسیون خانه های کوچک
استفاده از درب‌های ریلی

نکته ۱۲: نصب تلویزیون روی دیوار می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

میز تلویزیون در دکوراسیون خانه های کوچک فضای زیادی را اشغال می‌کند. شما با نصب تلویزیون روی دیوار یا بالای شومینه می‌توانید از هدر رفتن فضا جلوگیری کنید.

دکوراسیون خانه های کوچک
نصب تلویزیون روی دیوار

ما در اینجا سعی کردیم که ترفندهای دکوراسیون خانه های کوچک را به شما معرفی کنیم. سعی کنید از این ایده‌ها الهام بگیرید و فضای خانه را بزرگتر نشان دهید.

ناموجود

استودیو پارچوب

میز کنسول مدل Art Display

۱۸,۶۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود
۲۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز تحریر دیواری Industrial

۲۶,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود
۲۳,۹۰۰,۰۰۰ تومان

اگر به دنبال تغییر اساسی در دکوراسیون منزل‌تان هستید، حتما به فروشگاه آنلاین مبلمان چی بچین سر بزنید. انواع مبلمان در فروشگاه آنلاین موجود هستند که می‌توانند رنگ و روح تازه‌ای به دکورتان دهند. خوشبختانه امکان خرید انواع مبلمان در فروشگاه اینترنتی مبلمان چی بچین فراهم شده است که می‌تواند مسیر خرید شما را هموارتر نماید. توجه کنید که این امکان نیز وجود دارد که هر مدل مبلمان پارچه‌ای را در هر طرح و رنگ دیگری نیز سفارش دهید. همینطور می‌توانید ساخت انواع مبلمان ژورنالی را از مجموعه چی بچین بخواهید.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی دو نفره Andes

۲۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال مدل هارمونی

۶۶,۵۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال مدل آنتونیو

۹۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال آریا

۵۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان

شما از چه ترفندی در دکوراسیون خانه های کوچک استفاده کرده‌اید؟ بنظرتان چگونه فضای خانه را بزرگتر جلوه دهیم ؟ چه نظر یا پیشنهادی در این باره دارید؟ خوشحال می‌شویم که آن‎ها را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *