۵ قانون طلایی برای ست کردن وسایل خانه

ست کردن وسایل خانه

بعضی از افراد استعداد ذاتی خاصی در ست کردن وسایل خانه و تزئین محیط زندگی‌شان دارند. اگر شما از این دسته افراد نیستید، ناامید نشوید. چرا که شما می‌توانید با یادگیری یک سری مهارت‌های خاص، دکوراسیون‌تان را به بهترین شکل ممکن تزئین نمایید.

ناموجود
۲۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود
۱۷,۱۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال چرم Dekalb

۶۹,۸۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل سه نفره Norfolk

۳۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان

ما در این مطلب قوانین و اصول اولیه طراحی داخلی را به شما معرفی می‌کنیم تا با رعایت آن‌ها بتوانید محیط جذاب و زیبایی را برای خودتان ایجاد نمایید.

قانون عددهای فرد

اگر در حوزه‌ی عکاسی فعالیت کرده باشید، حتما با قانون یک سوم آشنا هستید. ایده‌ی اصلی قانون در مورد اشیا و جزئیاتی است که در یک دسته‌بندی فردی مرتب شده‌اند و از لحاظ بصری نسبت به گروه‌های زوج، بسیار جذاب‌تر، به یاد ماندنی‌تر و هماهنگ‌تر بنظر می‌رسند.

ست کردن وسایل خانه
برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد میز کنسول Terrace روی آن کلیک کنید.

مثلا در تزئین میز کنسول بالا که از محصولات فروشگاه آنلاین چی بچین می‌باشد، سعی شده است که از دسته‌بندی‌های فرد برای تزئین آن استفاده شود. به این ترتیب دسته‌بندی اشیای شما در ارتفاع، شکل و تکسچر‌های متنوعی خواهد بود.

البته توجه کنید که اشیای موردنظر شما باید تقریبا شبیه به هم باشند. یعنی در عین حال که نقاط مشترکی با هم دارند، اما در جزئیات با هم متفاوت هستند.

ست کردن وسایل خانه
برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد قفسه چوبی مدل Industrial  روی آن کلیک کنید.

ناموجود

استودیو پارچوب

قفسه دکوری فلزی Profile

۲۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

قفسه چوبی مدل Industrial

۳۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود
۲۴,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

قفسه چوبی مدل Industrial

۲۶,۵۰۰,۰۰۰ تومان

به عنوان مثال به عکس زیر نگاه کنید. این سه ظرف در ارتفاع‌های متنوعی هستند اما از مواد اصلی یکسانی ساخته شده‌اند. عناصر این گروه‌بندی با اینکه در برخی موارد تفاوت‌های ظریفی با هم دارند اما به خوبی توانسته‌اند با هم ارتباط برقرار کنند.

ست کردن وسایل خانه
برای ست کردن وسایل خانه از لوازمی استفاده کنید که بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند.

این قاعده اصلی در ست کردن وسایل خانه است و هدف این است که دکوراسیون شما ظاهر یکنواخت و کسل‌کننده‌ای را به خود نگیرد. پس پیشنهاد می‌کنیم که حتما از این قانون تبعیت نمایید.

نقطه کانونی اتاق

نقطه کانونی اتاق‌تان را پیدا کنید. نقطه کانونی یعنی اینکه وقتی شما وارد اتاق می‌شوید، به صورت ناخودآگاه چشمان شما به آن سمت کشیده شده و نگاه شما به آن جلب می‌شود. هر چیزی که در اطراف نقطه کانونی شما قرار خواهد گرفت، باید بتواند آن را تعریف نماید.

ست کردن وسایل خانه
برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد مبل ال کوچک Eddy روی آن کلیک کنید.

اگر نمی‌دانید که دکوراسیون اتاق‌تان را از کجا شروع کنید، پس بهتر است که اول نقطه کانونی دکوراسیون تان را تعیین نمایید. بسیاری از اتاق‌ها با توجه معماری‌شان نقطه کانونی‌شان از قبل مشخص می‌شود. مثلا یک پنجره بزرگ با ویوی زیبا یا شومینه. اگر اتاق شما هیچ نقطه کانونی ندارد، ما در اینجا گزینه‌هایی را برای ایجاد آن به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • یکی از دیوارهایتان را به رنگ متفاوتی در آورید و سپس آن را با قفسه یا آثار هنری زیبایی تزئین نمایید.
  • قبل از اینکه نقطه کانونی را ایجاد کنید، در مورد کاربرد اتاق‌تان فکر کنید. مثلا اگر اتاق مطالعه می‌خواهید، می‌توانید با قفسه‌های کتاب نقطه کانونی اتاق‌تان را ایجاد نمایید.
  • مبلمان بزرگ در اتاق نشیمن می‌توانند به عنوان نقطه کانونی اتاق‌تان عمل کنند. مثلا یک تابلو هنری بزرگ یا آینه‌ی بزرگ در فضای اتاق‌تان می‌توانند بهترین عملکرد را برای شما داشته باشد.
ست کردن وسایل خانه
برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد مبل ال مدل Haven روی آن کلیک کنید.

هنگامی که نقطه کانونی اتاق را پیدا کردید، باید بتوانید فضای اطراف آن را تزئین نمایید. رنگ‌های اصلی نقطه کانونی اتاق را شناسایی کنید و از آن‌ها به عنوان رنگ‌ عناصر باقیمانده اتاق استفاده نمایید. این نقطه کانونی به ایجاد تعادل در فضای اتاق‌تان کمک زیادی خواهد کرد.

ست کردن وسایل خانه
برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد مبل راحتی چرم Dekalb روی آن کلیک کنید.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال کوچک Eddy

۴۸,۵۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل چهار نفره چرمی Dekalb

۳۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل سه نفره Norfolk

۳۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال مدل Haven

۷۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان

قوانین اندازه‌گیری اولیه در ست کردن وسایل خانه

زمانی که صحبت از ست کردن وسایل خانه می‌شود، عموما پرده‌ها و مبلمان اولین چیزی هستند که به ذهن‌ ما خطور می‌کنند. اندازه‌گیری‌های خاصی در مورد دکوراسیون مبلمان و پرده‌ها وجود دارند که می‌توانند ظاهر بهتری را به اتاق‌تان بدهند. ما در اینجا یک سری اندازه‌های کلی را به شما معرفی می‌کنیم تا همیشه آن‌ها را به خاطرتان بسپارید:

۱.فاصله میز جلو مبلی: بین میز جلو مبلی و مبل‌تان بهتر است که به اندازه ۱۵ الی ۱۸ اینچ فاصله وجود داشته باشد.

برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد میز جلو مبل چوبی Stowe روی آن کلیک کنید.

۲. تابلوهای هنری: فاصله‌ی استاندارد تابلوها و قاب‌های عکس از کف زمین ۵۶ تا ۶۰ اینچ می‌باشد. توجه کنید که اگر تابلو یا قاب‌های عکس خود را بالای مبل آویزان می‌کنید، نباید آن‌ها از دوسوم عرض مبل بزرگ‌تر باشند.

ست کردن وسایل خانه
برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد مدل میز پذیرایی Art Display روی آن کلیک کنید.

۳. فاصله تلویزیون: اینکه فاصله مبل و تلویزیون‌تان چقدر باشد، کاملا به اندازه‌ی تلویزیون بستگی دارد. ساده‌ترین قاعده این است که اندازه‌ی قطر تلویزیون را در عدد ۲ ضرب کنید. این عدد همان فاصله‌ی تلویزیون از محل نشستن شما را نشان خواهد داد.

ست کردن وسایل خانه
برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد میز تلویزیون فلزی Profile روی آن کلیک کنید.

اندازه پرده‌ها: برای اینکه پنجره و پرده‌تان بزرگ‌تر از طراحی اصلی خود بنظر برسد، بهتر است که پرده‌ها را ۶ تا ۸ اینچ بزرگ‌تر از قالب اصلی در آورده و آویزان نمایید.

ست کردن وسایل خانه
ست کردن وسایل خانه

ناموجود

استودیو پارچوب

بوفه کنسول چوبی Industrial

۱۸,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

شلف دکوری Acorn

۷,۴۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی تک نفره Lanston

۲۲,۶۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی تک نفره Aron

۱۶,۸۰۰,۰۰۰ تومان

در مورد فرش نیز سه قانون اصلی دیگر وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را دنبال کنید.

  • اگر فرش‌تان به اندازه‌ی کافی بزرگ است، شما می‌توانید تمام پایه‌های مبلمان‌تان را روی آن قرار دهید. هر چند که برخی از طراحان خانه‌های مدرن، پیشنهاد می‌کنند که به اندازه‌ی ۱۲ الی ۱۸ اینچ از سطح کفپوش اتاق را از چهار طرف فرش خالی نگهدارید.
ست کردن وسایل خانه
برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد مبل ال راحتی Urban روی آن کلیک کنید.
  • اگر فضای اتاق‌تان کوچک است و شما را مجبور می‌کند که از قالیچه‌های کوچک استفاده کنید، شما می‌توانید هیچ کدوم از پایه‌های مبلمان را روی قالیچه قرار ندهید.
ست کردن وسایل خانه
برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد مبل ال راحتی Urban روی آن کلیک کنید.
  • بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی پیشنهاد می‌کنند که فقط دو پایه‌ی مبلمان خود را روی فرش قرار دهید. این باعث می‌شود که همه چیز در دکوراسیون شما با هم هماهنگ شده و فضای دلنشینی را ایجاد نمایید.
ست کردن وسایل خانه
برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد مبل راحتی چرم Dekalb روی آن کلیک کنید.

فضاهای منفی

گاهی اوقات کمتر، بهتر است. از ایجاد فضاهای شلوع و درهم و برهم خودداری کنید تا از ایجاد فضاهای منفی جلوگیری نمایید. همینطور گاهی اوقات مشاهده می‌شود که شکل‌های متضاد باعث ایجاد فضاهای عجیب و غریب می‌شوند که حس بدی را به افراد حاضر در آنجا منتقل می‌کنند. در هنگام ست کردن وسایل خانه حتما این مورد را مد نظر قرار دهید.

ست کردن وسایل خانه
برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد کتابخانه چوبی جدید Acorn روی آن کلیک کنید.

روشنایی

روشنایی نقش بسیار مهمی در دکوراسیون و ست کردن وسایل خانه دارد. بهتر است اول در مورد انواع روشنایی‌هایی ممکن در فضای خانه صحبت بکنیم. ما به طور کلی سه نوع روشنایی داریم:

  • محیطی: این نوع روشنایی، همان روشنایی عمومی است و ما همیشه آن را در فضای خانه‌ها می‌بینم. روشنایی محیطی به طور یکنواخت اتاق را روشن می‌کند.
  • فعالیت خاص: همانطور که از نامش مشخص است، این نوع روشنایی برای یک فعالیت خاص بکار برده می‌شود. مثلا شما قسمتی از اتاق نشیمن خود را با آباژور به فضای مطالعه تبدیل می‌نمایید.
  • تاکید: چراغ تاکید برای برجسته کردن یک شی خاص در فضای دکوراسیون خانه است.

اضافه کردن انواع متفاوت روشنایی می‌تواند به فضای اتاق شما بعد و جلوه‌ی خاصی دهد. بهتر است که با روشنایی محیطی شروع کنید و سپس از روشنایی تاکید و فعالیت خاص برای ایجاد دکوراسیونی مدرن و شیک کمک بگیرید.

ست کردن وسایل خانه
برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد کنسول چوبی مدرن Acorn روی آن کلیک کنید.

با اینکه این دستورالعمل‌ها بسیار کاربردی و پیشنهاد شده هستند، اما شما نباید از نقص این قوانین بترسید. چرا که ممکن است آن‌ها برای هر فضایی به خوبی کار نکنند. خلاقیت خودتان را بکار بگیرید و مطمئن باشید که می‌توانید متناسب با فضا و سلایق خودتان دکوراسیون‌تان را بچینید. برای ست کردن وسایل خانه پیشنهاد می‌کنیم که سری به فروشگاه اینترنتی مبلمان چی بچین بزنید. انواع ست مبلمان در این فروشگاه موجود است که می‌تواند کار شما را برای ترکیب وسایل خانه با هم راحت‌تر کند.

ناموجود

استودیو پارچوب

میز کنار مبلی Jensen

۱۲,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

کمد کشودار Acorn

۸,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

کتابخانه چوبی جدید Acorn

۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان

ما در بالا تمامی قوانین مربوط به ست کردن وسایل خانه را با شما در میان گذاشتیم. اگر شما نیز قوانین دکوراسیون جدیدی را میشناسید یا تجربه‌ای در این باره دارید، خوشحال می‌شویم که در بخش نظرات آن‌ها برای ما و همراهان عزیز چی بچین بنویسید.

برای مشاهده‌ی عکس‌های بیشتر صفحه اینستاگرامی ما را دنبال کنید.

1 دیدگاه برای “۵ قانون طلایی برای ست کردن وسایل خانه

  1. لوازم خانه و آشپزخانه فروشگاه آنلاين رابوکالا گفته:

    سلام سایت زیبا و قشنگی دارین ممنون میشم اگراز سایت من هم دیدن فرمایید و نظر دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *