چگونه در دکوراسیون داخلی خود از آینه‌ها استفاده کنیم؟

آینه کاری منزل

در دنیای طراحی داخلی و دکوراسیون، آینه‎ها شبیه به آثار هنری هستند و  دقیقا چنین نقشی را در آن ایفا می‎کنند. آینه‎‌ از جمله جذاب‎ترین لوازم تزئینی است که می‎تواند زیبایی دکوراسیون شما را با روش منحصربفردی افزایش دهد. امروزه انواع آینه‎های بلند، گرد، بزرگ و حتی در اشکال تزئینی با کاربردهای جالبی وجود دارند که می‎توانند به نقطه کانونی اتاق شما تبدیل شوند. با اینکه آینه‎ها بسیار ساده و کاربردی هستند اما به این معنی نیست که هر کسی می‎تواند به راحتی در دکوراسیون آن‌ها موفق شود. ما در این مطلب به بررسی آینه کاری منزل و دکوراسیون داخلی با آن می‎پردازیم تا شما با الهام از آن‎ بتوانید دکور دوست‎داشتنی را برای خودتان بسازید.

آینه کاری منزل
آینه کاری منزل

دکوراسیون داخلی با آینه برای فضاهای کوچک

یک واقعیت مهمی که در مورد آینه‎ها وجود دارد و شما نیز حتما آن را شنیده‎اید این است که آینه‎ها در فضاهای کوچک باعث می‎شوند که محیط دوروبر آن بزرگ‎تر و بازتر بنظر برسند. با اینکه ما تا به امروز بیشتر شاهد حضور آینه‎ها در دکوراسیون راهرو ورودی خانه و حمام‌ها بوده‎ایم، اما چندسالی است که این رویه تغییر کرده و آن‎ها توانسته‎اند به تمامی بخش‌های خانه راه پیدا کنند.

آینه کاری منزل
آینه کاری منزل

شاید بتوان گفت هیچ قانون خاصی در مورد دکوراسیون خانه با آینه‎ وجود ندارد اما با این حال هر گونه سهل‌انگاری می‎تواند باعث ایحاد فضای ناخوشایندی شود. شما می‌توانید علاوه بر راهرو و حمام از آینه‎ها در تمامی اتاق‏های خانه استفاده کنید و هیچ محدودیتی ندارید. استفاده از آینه‌های بلند و بزرگ در دکوراسیون داخلی منزل کوچک ایده‌ی بسیار عالی است و شما با این روش می‎توانید این تصور را در مهمان‎تان به وجود آورید که اتاق‎تان بزرگ است. به طور کلی آینه‌ها با انعکاس نور فضا را روشن‌تر کرده و همین باعث می‌شود این ذهنیت ایجاد شود که محیط شما بزرگ است. بهتون پیشنهاد می‎کنیم که از این ترفند در نقاط استراتژیک که امکان انعکاس و بازتاب نور وجود دارد، استفاده کنید. این نور می‎تواند نور طبیعی خورشید، شمع، دیوارکوب، چراغ یا لوستر باشد. محل قرارگیری آینه‎ها در فضاهای کوچک بسیار مهم است و شما حتما باید به آن توجه کنید.

آینه کاری منزل
آینه کاری منزل

 آینه کاری منزل

اگر به دنبال ظاهر شیک برای طراحی داخلی منزل ایرانی تان هستید، بهتون پیشنهاد می‎کنیم که یکی از دیوارهای اتاق‎هایتان را با آینه بپوشانید. آینه‎هایی با شکل و اندازه‎های مختلف را ترکیب کنید و سعی کنید که آن‌ها در چیزی مثل فرم مشترک باشند.

آینه کاری منزل

امروزه آینه‎های بزرگ و دیواری به یکی از تمایلات اصلی مردم در دکور خانه‌ها تبدیل شده است و بیشتر طراحان از آن‎ها در تمامی بخش‌های خانه استفاده می‎کنند. فرقی نمی‎کند که از سبک طراحی داخلی باروک، معاصر، طراحی مینیمال منزل، کلاسیک، فرانسوی یا مدرن برای دکوراسیون خانه‎تان استفاده کنید، در هر صورت ما این اطمینان را به شما می‎دهیم که آینه‎ها جلوه‎ی زیبایی به دکوراسیون‎تان خواهند بخشید.

آینه کاری منزل
آینه کاری منزل

شما می‎توانید آینه‎‌های بزرگ را قاب کنید یا به سادگی آن‎ها را آویزان نمایید. همینطور شما می‎توانید تمام دیوار یا بخشی از آن را با آینه‌های بزرگ تزئین نمایید.

آینه کاری منزل
آینه کاری منزل

آینه‎ها بهترین وسیله تزئینی برای ورودی و راهروها هستند. معمولا ورودی خانه‎ها نور طبیعی ندارند و همین باعث می‎شود که این قسمت خانه همیشه تاریک بنظر برسد. شما می‎توانید با قرار دادن آینه در این مکان علاوه بر زیبایی ورودی خانه، باعث افزایش نور این ناحیه شوید. سعی کنید با انتخاب آینه‎ای با قاب و طراحی ظریف فضای شیک و کاربردی را در این مکان بسازید.

آینه کاری منزل
آینه کاری منزل

یکی دیگر از بهترین پیشنهادات برای استفاده از آینه مربوط به اتاق پذیرایی است. آینه‎ها در اتاق پذیرایی ایرانی همراه با مبلمان سلطنتی و کلاسیک، فضای مجلل و اشرافی را می‎سازند که همه را شگفت‎زده می‏‎کنند. اگر فضای پذیرایی شما بزرگ است، می‎توانید از چندین آینه با طراحی‎های منحصربفرد استفاده کنید.

آینه کاری منزل
آینه کاری منزل

آینه‎ها در اتاق ناهارخوری و نزدیک میز ناهارخوری می‎تواند بهترین تزئین برای آن باشند. انعکاس نور شمع از آینه باعث می‏‌شود که فضای بسیار رویایی و عاشقانه‎ای ساخته شود.

آینه کاری منزل
آینه کاری منزل

اگر آشپزخانه‎تان کوچیک است، می‎توانید برای درب کابینت‌ها از آینه‎ استفاده کنید. چنین ایده‎ای علاوه بر اینکه زیبایی خاصی را به فضای آشپزخانه‎تان می‏‎بخشد، باعث می‎شود که محیط آن بزرگ‎تر از اندازه‎‏ی واقعی بنظر برسد.

آینه کاری منزل
آینه کاری منزل

آینه‎هایی با طراحی‎های خاص و مجلل می‎توانند به نقطه کانونی اتاق تبدیل شوند.

آینه کاری منزل
آینه کاری منزل

یکی از کاربردهای اصلی آینه در اتاق‎های خواب است. بیشتر طراحان داخلی معتقدند که نباید از آینه روبروی تخت استفاده کنید. رایج‎ترین مدل قرارگیری آینه در اتاق خواب مربوط به بالای تخت و دوطرف آن است.

آینه کاری منزل
آینه کاری منزل

چه نکاتی را باید قبل از نصب آینه رعایت کنیم؟

  • به هنگام خرید آینه توجه کنید که قلاب مخصوص داشته باشد تا به راحتی قابل نصب باشد.
  • اگر قصد دارید که آینه را بالای دیوار قرار دهید، سعی کنید آن را شیب‎دار نصب کنید.
  •  برای نصب آینه در بالای طاقچه شومینه حتما سعی کنید، ۴ تا ۵ اینچ(۱۰ الی ۱۵ سانتی‎متر) فاصله دهید.
  • شما می‎توانید برای نصب آینه روی درب از کلیپس آینه استفاده کنید.
  • اگر خانه‎تان دارای سقف بلندی است، بهتر است از آینه‎های عمودی برای آن استفاده کنید.

بی‌نهایت ایده‌ی متنوع برای دکوراسیون خانه با آینه وجود دارد. فقط لازم است که شما کمی خلاقیت خودتان را بکار بگیرید تا بتوانید طراحی خاص خودتان را داشته باشید. نکته‎ی جالب در مورد آینه‎ها این است که آن‎ها در دکوراسیون خانه‎های کوچک و بزرگ به بهترین شکل ممکن عمل می‎کنند. در مورد فضاهای بزرگ باعث ایجاد محیطی لوکس و جذاب شده و در دکوراسیون‎های کوچک فضا را بزرگ‎تر نشان می‎دهد. ما در اینجا سعی کردیم، تعدادی از ایده‌هایی که در این مورد به ذهنمان می‌رسد را به شما معرفی کنیم. شما کدامیک از این ایده‌ها را پسندید؟ اگر ایده‌ی جدیدی برای طراحی داخلی خانه با آینه به ذهن‌تان می‌رسد، خوشحال می‌شویم که آن را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *