چگونه از تابلوهای بزرگ دیواری در دکوراسیون خانه‌مان استفاده کنیم؟

تابلوهای بزرگ دیواری

چیدمان و تزئین دیوارها با قاب‌های عکس، تصاویر و اشیایی زینتی با اندازه‎های کوچک ایده‌‌ی عالی است که می‌تواند دیوار شما را به گالری هنری جذابی تبدیل کند. اگر شما می‌خواهید که از آثار هنری و تابلوهای بزرگ برای تزئین دیوار اتاق‎تان استفاده کنید و آن‌ها را در فضای خانه‌تان به نمایش بگذارید، شما باید از اصول و قوانین طراحی متفاوتی پیروی کنید. تابلوهای بزرگ دیواری برای تمامی فضاهای کوچک و بزرگ مناسب بوده و می‌توانند حس و حال جدیدی به فضای زندگی‌تان بدهند. این تابلوها با تمرکز روی چند عنصر بزرگ،‎ فضاهای کوچک را بهینه کرده و آن‌ها را بزرگ‌تر از اندازه‎ی واقعی خود نشان می‌دهند. بر عکس این قضیه یعنی استفاده از تعدادی زیادی تابلو با اندازه‌های کوچک در دکوراسیون داخلی خانه‎های کوچک می‌تواند فضای شما را شلوغ و تنگ و در نتیجه کوچکتر از آنچه هست، بنظر برساند.

تابلوهای بزرگ دیواری
تابلوهای بزرگ دیواری

تابلوهای بزرگ سبک منحصربفردی هستند که باعث می‎شوند اتاق شما شگفت‌انگیز و جذاب بنظر برسد. علاوه بر این شما به کمک این آثار هنری می‌توانید روی سبک دکوراسیون داخلی خود تاکید کنید. اگر به دنبال سبک مینیمال یا کلاسیک برای دکوراسیون خود هستید، می‌توانید با انتخاب تابلوهایی از همان سبک طراحی داخلی خود تکمیل نمایید. ما در این مطلب نکاتی مفید همراه با عکس‌هایی را برای استفاده از آثار هنری بزرگ در دکوراسیون‌ خانه‌ها ارائه می‎دهیم که می‌توانند به شما در تزئین خانه‌تان کمک کنند.

تابلوهای بزرگ دیواری را از کجا آویزان کنیم؟

بهتر است که کار خود را با انتخاب اثر هنری موردعلاقه‌تان و جایی که می‎خواهید آن را آویزان کنید، شروع نمایید. همه‎ی ما می‎دانیم که استفاده از تابلوهای بزرگ در فضای خانواده می‎تواند دلهره‎آور باشد ولی شما نباید نگران این موضوع باشید. آن‎ها می‌توانند حس دراماتیکی را به دیوارهای کوچک اضافه کرده، نقطه کانونی ورودی‌های بزرگ را تشکیل دهند یا حتی حس گالری عجیب و غریبی را برای اتاق نشیمن‌تان به ارمغان آورند. اگر شما فضاهایی با ظاهر قدرتمند و جذاب را دوست دارید، مطمئن باشید که تابلوهای بزرگ دیواری می‌توانند انتخاب خوبی برای شما باشند. دیوارهای اتاق خواب، نشیمن، بالای طاقچه، فضای بین پنجره‎ها یا ورودی خانه می‌توانند گزینه‎های آیده‌آلی بدین منظور باشند.

تابلوهای بزرگ دیواری
تابلوهای بزرگ دیواری

البته پیشنهاد می‌کنیم که سعی کنید تابلو‌های خود را در کنار پنجره‎های بزرگ قرار ندهید زیرا که معمولا پنجره‎ها نقطه کانونی اتاق می‌باشند و تابلوی شما اصلا به چشم نخواهد آمد. البته شما می‎توانید از تابلو‌های خود را در کنار پنجره‎های بزرگ در شرایط خاصی استفاده کنید که در ادامه به آن می‌پردازیم.

نحوه استفاده از تابلوهای بزرگ دیواری

شما باید با کمک چیدمان مبلمان در اطراف تابلو بزرگ خود، آن را به نقطه کانونی اتاق تبدیل کنید. اتاق نشیمن زیر نشان می‌دهد که چطور شما می‌توانید مبلمان خود را به شکل U در اطراف تابلو خود بچینید. این ایده مخصوصا برای فضاهایی که تابلو روی شومینه نصب می‎شود، به خوبی کار می‎کند. این چیدمان به خوبی می‌تواند نگاه‌ها را به سمت تابلو دیواری‌تان بکشد و باعث درخشش آن در فضای اتاق شود. نکته‎ی دیگر تناسب تابلوی شما با مبلمان‌تان می‌باشد که به زیبایی آن کمک شایانی می‌کند.

تابلوهای بزرگ دیواری
تابلوهای بزرگ دیواری

همینطور شما می‌توانید مبل یا صندلی‎های خود را روبرو با تابلو یا پشت آن‎ها قرار دهید. علاوه بر این شما می‌توانید مبل و صندلی‎های خود را با کمک دیواری از تابلوهای بزرگ از هم جدا کنید. در مورد اتاق خواب شما می‎توانید تابلوهای بزرگ را بالای تخت یا روبرو با آن قرار دهید.

تابلوهای بزرگ دیواری
تابلوهای بزرگ دیواری

فقط به یاد داشته باشید که هر چقدر فضای اطراف تابلوی شما ساده‎تر باشد، آن بیشتر به چشم  آمده و مرکز توجه قرار می‌گیرد. همینطور قرار نیست که تابلو شما یکپارچه باشد. شما می‎توانید از تابلو‌های چند تکه‌ای بزرگ برای اتاق‌تان استفاده کنید. این سبک طراحی برای دیوارهای بزرگ بسیار مناسب و جذاب بوده و می‌تواند دیوار شما را به خوبی پوشش دهد. علاوه بر این حمل و نقل این تابلوها راحت‎تر بوده و احتمال اینکه مشکلی پیش بیاید، بسیار کم است.

تابلوهای بزرگ دیواری
تابلوهای بزرگ دیواری

ظاهر خلاق تابلوهای نقاشی می‌تواند جذابیت بصری خاصی به فضای زندگی‌تان ببخشد و رنگ‎های موردعلاقه‌تان را به دکورتان اضافه کند.

تابلوهای بزرگ دیواری
تابلوهای بزرگ دیواری

آثار هنری سه‌ بعدی روش خلاقانه‏‌ی دیگری است که شما می‌توانید از آن‌ها برای تزئین دیوارهایتان استفاده کنید. تابلوها یا پانل‎های سه بعدی می‌توانند تکسچر خاصی را به اتاق اضافه کرده و به عنوان نقطه کانونی اتاق بکار روند.

تابلوهای بزرگ دیواری
تابلوهای بزرگ دیواری

اگر می‌خواهید که تابلو شما به نقطه کانونی دکوراسیون تبدیل شود، بهتر است که به دنبال طراحی خاصی از آن باشید که در همان نگاه اول هر کسی را به خود جذب کند. تابلو اتاق نشیمن زیر می‌تواند مثال بسیار خوبی باشد. همانطور که مشاهده می‌کنید عکس پل به راحتی هر کسی را به خود جذب و علاقه‌مند می‎کند. شما می‎توانید از تابلوهایی با طرح‎های هندسی سرگرم‎کننده، طبیعت یا هر چیزی که شما را به خیالپردازی می‎کشاند، استفاده کنید.

تابلوهای بزرگ دیواری
تابلوهای بزرگ دیواری

ما در این مطلب سعی کردیم مفیدترین نکات برای تزئین خانه با تابلوهای بزرگ دیواری را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید با کمی گشت و گذار در سایت‌های مختلف ایده‌های جالب‌تر دیگری را نیز در مورد این موضوع مشاهده کنید. سعی کنید از استعداد و نبوغ خود استفاده کنید تا بتوانید تابلوها و آثار هنری را به خوبی با هم ترکیب و دکوراسیون منحصربفردی را برای خودتان بسازید.

همینطور ما برای راحتی شما عزیزان مشاوره‌ی رایگانی را برای خرید انواع مبلمان در نظر گرفته‎ایم تا بتوانیم مسیر خرید شما را هموارتر نماییم. شما می‌توانید با تماس با این شماره، از خدمات رایگان مشاوره خرید مبلمان برای هر فضایی استفاده کنید. شما دوست دارید که کدام یک از این تابلوها را برای دکوراسیون‌تان استفاده کنید؟ چه نکته‎ی طراحی دیگری را برای دکوراسیون با تابلوهای بزرگ پیشنهاد می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم که هر نظر و پیشنهادی که دارید را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *