طراحی دکوراسیون داخلی منزل با مبل ال یو

مبل ال یو

اتاق نشیمن معمولا مرکز تجمع اعضای خانواده در هر خانه‌ای می‌باشد. با اینکه استفاده از مبل‌ سکشنال یا همان چندبخشی در اتاق نشیمن، صندلی‌های بیشتری را برای دورهمی‌‌های خانوادگی فراهم می‌کند و می‌تواند بسیار کاربردی باشد، اما با این حال اندازه‌ی این مدل مبل می‌تواند چیدمان و دکوراسیون منزل تان را دچار مشکل کرده و شما را در طراحی خانه سردرگم نماید. بعضی از خانواده‌ها به همین دلیل از استفاده از این نوع مبلمان در فضای خانه می‌ترسند و از خرید آن‌ها منصرف می‌شوند. مبل ال یو یکی از پرکاربردترین مبل‌های دکوراسیون داخلی است که ضمن ایجاد فضای زیاد برای نشستن، می‌تواند جذابیت خاصی را به دکورتان اضافه کند.

در واقع علت نامگذاری مبلمان یو شکل، شباهت آن به حرف انگلیسی U می‎باشد. مبل یو شکل نیز دقیقا مانند مبل ال راحتی ترکیبی از قطعات مبلمان می‎باشد که با قرارگیری این قطعات کنار هم مبل شما تشکیل می‌شود. واحد پایه‌ی مبل در دو طرف آن قرار می‌گیرد و فضای نشیمن زیادی را برای اتاق شما به ارمغان می‎آورد. یک تصور دیگری که در مورد مبل ال و یو وجود دارد، این است که آن‌ها برای اتاق‌های بزرگ مناسب هستند و نباید در فضای های تنگ استفاده شوند. اینطور نیست و این سبک مبلمان برای تمامی فضاها می‌تواند بسیار کاربردی باشد. ما در ادامه‌ی مطلب به بررسی دکوراسیون با مبل یو می‌پردازیم و سعی می‌کنیم که تمام نکات مفید در این زمینه را با شما در میان بگذاریم.

مبل ال یو
مبل ال یو

انتخاب نقطه کانونی

مبل یو شکل شما احتمالا بزرگ‌ترین قطعه مبلمان اتاق نشیمن‌تان است و به این ترتیب شما باید آن را در برابر نقطه کانونی اتاق قرار دهید. به زبان عامیانه نقطه کانونی در دکوراسیون اتاق اولین چیزی است که هر شخصی پس از ورود به اتاق متوجه آن می‎شود. در یک اتاق نشیمن نقطه کانونی معمولا تلویزیون است، اما بسته به کاربرد اتاق، شما می‌توانید شومینه یا پنجره‌ی بزرگ را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید. طراحان داخلی توصیه می‌کنند که اگر تلویزیون را نقطه کانونی اتاق در نظر گرفتید، شما باید مبل ال یو خود را حدود ۱۲ فوتی آن قرار دهید. این فاصله بهترین فضا برای تماشای راحت تلویزیون بدون توجه به جایی که نشسته‌اید، می‌باشد.

مبل ال یو
مبل ال یو

رفت و آمد راحت در طراف مبل ال یو

مبل‌‌های ال و یو در در شکل‌ و طراحی‌های متنوعی در دسترس هستند. همانطور که گفتیم، واحد پایه مبل که در دو طرف این سبک مبلمان قرار دارد، اگر به درستی در فضای اتاق قرار نگیرد، می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد. با اینکه بیشتر افراد گوشه‌های اتاق و کنار دیوارها را برای چیدمان مبل ال در منزل مناسب می‌دانند، اما در مورد مبل یو قضیه فرق می‌کند.

شاید این دو چیدمان، ساده‌ترین روش قرارگیری مبل یو باشند، اما مطمئنا بهترین آن نیستند. اتاق نشیمن شما محلی برای اجتماع و استراحت اعضای خانواده است و این نوع چیدمان ممکن است رفت و آمد در اتاق را مشکل نماید. سعی کنید مبل خود را در مرکز اتاق قرار دهید و با کمک یک میز جلو مبلی دکوراسیون مبل خود را تکمیل و احساس راحتی بیشتری به آن دهید. فضای کافی را برای اطراف مبل یو در نظر بگیرید تا حرکت در فضای اتاق آسان‌تر شود.

مبل ال یو

اندازه‌ی این سبک مبلمان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای آن به هنگام خرید آن می‌باشد. حتما ابتدا فضای اتاق‌تان را اندازه‌ بگیرید تا به هنگام خرید و سفارش مبل بتوانید آن‌ها را با هم مقایسه کنید. به محل قرارگیری دو واحد پایه‌ی مبل توجه کنید و آن‌ها را قبل از خرید، اندازه‌گیری نمایید تا مانع رفت و امد در فضای اتاق نشوند. برای این کار می‌توانید با رسم پلان باز فضا روی کاغذ انواع چیدمان متنوع از مبل ال یو را روی آن امتحان کنید تا انتخاب درستی داشته باشید.

مبل ال یو
مبل ال یو

ایجاد تعادل در فضا

بخاطر اینکه این سبک مبلمان یک قطعه بزرگ مبلمان می‌باشد، چیدمان آن در مرکز اتاق، فضای زیادی را در اطراف آن باقی می‌گذارد و باعث می‌شود که مرکز اتاق از لحاظ بصری سنگین‌تر بنظر برسد. با کمک مبلمان‌های دیگر در اطراف اتاق، شما باید تعادلی را در دکوراسیون‌تان بسازید. برای مثال شما می‌توانید فضای پشت مبل را با کمک میز و صندلی‎ به ناحیه مطالعه تبدیل نمایید. شما می‌توانید از صندلی‌های بزرگ راحتی به شکل U که تقلیدی از مبل ال یو می‎باشد، برای تکمیل طراحی داخلی خود استفاده کنید. آن‌ها را در مقابل نقطه کانونی دوم مثل پنجره، آثار هنری یا شومینه قرار دهید.

مبل ال یو
مبل ال یو

آسودگی و راحتی

در اتاق نشیمن چیدمان مبلمان باید راحتی و آسودگی شما را تامین نماید. تمامی صندلی‌های مبلمان ال یو شما باید در دسترس باشند، اما نباید مانع حرکت یا کاربردهای دیگر اتاق شود. با قرارگیری مبل ال یو در مرکز اتاق شما به آسانی به تمامی صندلی‌ها از همه‎ی اطراف باید دسترسی داشته باشید. فضای اطراف آن نیز می‌تواند برای ایجاد فضاهای نشیمن یا مطالعه کوچک جداگانه بکار برده شود. از لوازم جانبی مثل میزهای جلو مبلی، میزهای عسلی و عثمانی‎ها برای قرارگیری نوشیدنی‌ها و آباژورها استفاده کنید و راحتی و جذابیت دکوراسیون‌تان را چندین برابر نمایید.

مبل ال یو
مبل ال یو

این روزها مبل‎های راحتی و چند بخشی به یکی از گزینه‎های اصلی مردم برای خرید مبل تبدیل شده‌اند. همین باعث شده است که طراحی‎های متنوع با ترکیب رنگ‎های مختلفی از آن‎ها به بازار ارائه شود. همینطور برخی از فروشگاه‌های آنلاین مبلمان این امکان را فراهم نموده‌اند که بتوانید طرح‎های موردنظرتان را به صورت آنلاین مشاهده و بررسی نمایید. اگر شما به دنبال طراحی‎های دوست‎داشتنی مبلمان ال و یو هستید، بهتون پیشنهاد می‎کنم که حتما به استودیو پارچوب سر بزنید. ما در اینجا سعی کردیم که بهترین چیدمان‌های ممکن با مبل مدل یو را به شما معرفی کنیم. شما چه چیدمانی را برای مبل یو پیشنهاد می‎دهید؟ خوشحال می‏‌شویم که نظراتتون را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *