راهنمای خرید مبل ؛ همه آن چیزی که برای خرید مبلمان باید بدانید

خرید مبل

خرید مبل

خرید مبل مخصوصا زمانیکه نمی‌دانید به دنبال چه چیزی هستید، می‌تواند موضوع بسیار چالش‌برانگیزی باشد. مواردی زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را به هنگام انتخاب مبل در نظر بگیرید. ما در این مطلب همه آنچه که باید درباره خرید مبل بدانید را پوشش داده‌ایم. پیشنهاد می‌کنم حتما این مطلب را قبل از هر اقدامی برای خرید مبل مطالعه کنید تا بعدا از خرید مبل‌تان پشیمان نشوید.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی Urban

۳۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل چرم راحتی Urban

۲۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی سه نفره Eddy

۳۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی جدید Newport

۴۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان

بدترین زمان برای فهمیدن اینکه مبل جدید‌ زیاد باب مایل‌تان نیست، بعد از تحویل آن می‌باشد. خرید مبل به زمان و توجه نیاز دارد. شما باید مبلی را انتخاب کنید که با فضای زندگی‌تان متناسب باشد و در عین حال طرح و رنگ آن موردپسندتان نیز واقع شود. علاوه بر این باید به کیفیت و دوام آن نیز توجه کنید و در عین حال حواس‌تان نیز باشد که مبل‌ جدیدتان از درب ورودی رد شود.

همه‌ی این‌ها را گفتیم که به یک نتیجه کلی برسیم؛ به هنگام خرید مبل به هیچ عنوان عجله نکنید. به یاد داشته باشید که مبل پرکاربردترین اثاثیه منزل شما است و سبک، شکل، دوام، کیفیت ساخت و اندازه آن مهم می‌باشد. ما در این راهنمای خرید مبل مهم‌ترین نکاتی که باید آن‌ها را مدنظرتان قرار دهید، ذکر کرده‌ایم. با رعایت این نکات مطمئنا در نهایت از خریدتان راضی خواهید بود و سال‌های سال به انتخاب‌تان احسنت خواهید گفت.

خرید مدل مبل اندرسون
برای مشاهده قیمت و مشخصات محصول بر روی مبل راحتی اندرسون کلیک کنید.

اما خبر خوب اینکه در فروشگاه آنلاین چی بچین امکان خرید اینترنتی مبل نیزفراهم شده است و شما می‌توانید به راحتی جدیدترین مدل‌های مبل روز را سفارش دهید. علاوه بر این مشاوران ما در مجموعه چی بچین می‌توانند شما را در امر خرید مبل راهنمایی کنند.

راهنمای خرید مبل

همانطور که اشاره کردیم فاکتورهای زیادی وجود دارد که شما باید به هنگام خرید مبل آن‌ها را در نظر بگیرید، اما ساده‌ترین راه برای شروع این است که به این ۵ سوال پاسخ دهید:

سوال ۱: آیا قرار است که مبل‌ را در دکوراسیون موجودتان جای دهید یا دکوراسیون فضای اطراف مبل را دوباره از نو خواهید چید؟

اگر قرار است که مبل‌ را در دکورسیون موجود جای دهید، پس باید به سبک و رنگ مبل دقت توجه کنید تا با فضای دکوراسیون‌تان هماهنگ باشد. به یاد داشته باشید که ترندهای روز می‌آیند و می‌روند اما مبل شما تا سال‌های سال با شما خواهد بود.

سوال ۲: مبل چه کاربردی در منزل‌تان خواهد داشت؟

آیا از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید؟ یا بچه‌ کوچک پرجنب و جوش دارید؟ پس باید به هنگام خرید مبل به دوام آن توجه کنید و مبلی بخرید که طول عمر بالایی داشته باشد.

سوال ۳: آیا از کمردرد یا آلرژی رنج می‌برید؟

پشتی مبل‌ها در تراکم‌های مختلفی موجود هستند و شما باید مبلی را انتخاب کنید که موقع نشستن اذیت‌تان نکند و فشاری به مهره‌های کمرتان وارد ننماید. اگر از حساسیت و آلرژی رنج می‌برید، بهتر است که مبل چرمی را برای منزل‌تان انتخاب کنید.

سوال ۴: آیا مبل متناسب با فضای زندگی‌تان است؟

اینکه مبلی متناسب با فضای زندگی‌تان انتخاب کنید، موضوع بسیار مهمی می‌باشد. درب ورودی، راهرو و راه‌پله‌های تنگ و باریک ممکن است مشکل ساز باشند و شما باید از قبل در مورد آن‌ها فکر کرده باشید. پیشنهاد می‌کنم بدین منظور دستورالعمل‌های چی بچین برای اندازه‌گیری را در نظر بگیرید تا بفهمید که کدام اندازه مبل برای شما مناسب‌تر است. بدین منظور حتما مطلب “شرایط حمل و نقل مبلمان” را مطالعه کنید.

سوال ۵: چقدر می‌خواهید خرج کنید؟

به هر حال هزینه‌ای که قرار است صرف کنید، فاکتور مهمی به هنگام خرید مبل محسوب می‌شود. اما این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که هیچ ارزانی هم بی حکمت نیست. یک بار برای همیشه برای مبل‌ با کیفیت هزینه کنید و سال‌های سال از آن استفاده نمایید.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی پارچه‌ ای Dekalb

۳۸,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل چرم ال شکل Urban

۷۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل یو شکل Newport

۹۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی اندرسون

۳۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان

حالا که به پنج سوال بالا جواب دادید، بیایید به صورت جزئی‌تر در مورد مراحلی که به هنگام خرید مبل باید آن‌ها را مدنظر قرار دهید، صحبت کنیم.

  • چه نوع مبلی می‌خواهید؟

مبل و کاناپه‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. خرید مبل مناسب بستگی به میزان فضای اتاق‌تان، تعداد افرادی که می‌خواهید بر روی آن بنشینند و کاربرد آن بستگی دارد. انواع مبل عبارتند از:

مبل دو نفره

مبل دو نفره که برای نشستن دو نفر طراحی شده است، بیشتر به عنوان بخشی از ست مبلمان خریداری می‌شود. اما با این حال مبل دو نفره برای آپارتمان‌های کوچک نیز گزینه‌ی محبوبی است و می‌تواند جایگزین مبل سه نفره در این فضاها باشد.

مبل دو نفره
برای مشاهده قیمت و مشخصات محصول بر روی مبل دو نفره Rennes کلیک کنید.

مبل سه نفره

مبل سه نفره عنصر اصلی اتاق‌های نشیمن محسوب می‌شود و فضای کافی برای نشستن سه نفر را فراهم می‌کند. معمولا مبل سه نفره دارای ابعاد استانداردی است اما جهت اطمینان حتما در مورد اندازه‌ی مبل‌ موردنظرتان از فروشنده سوال کنید.

خرید مبل سه نفره
برای مشاهده قیمت و مشخصات محصول بر روی مبل راحتی سه نفره Catalan کلیک کنید.

نکته: ما قبلا در مطلبی جداگانه “ابعاد استاندارد مبل راحتی” را بررسی کردیم که پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید مبل حتما آن را مطالعه کنید.

مبل چهار نفره

برای خانواده‌های پرجمعیت‌تر یا آپارتمان‌هایی که فضای بزرگتری دارند، مبل چهار نفره گزینه‌ی مناسب‌تری است. البته بسته به سبک مبل حتی ممکن است تعداد افراد بیشتری نیز در مبل چهار نفره جای بگیرند. این نوع مبل برای پاسخگویی به سلیقه‌ها و سبک‌های مختلف زندگی طراحی شده است.

خرید مبل راحتی سه نفره
برای مشاهده قیمت و مشخصات محصول بر روی مبل راحتی سه نفره مدل Nuri کلیک کنید.

مبل‌ گوشه‌ای

مبل‌های گوشه‌ای یا مدولار که معمولا از دو یا چند قطعه تشکیل می‌شوند، برای استفاده‌ی حداکثری از فضا یا به عنوان تقسیم‌کننده فضا بین فضای ناهارخوری و فضای نشیمن کاربرد دارند. این نوع مبل در اندازه‌های متنوع اما معمولا بزرگتر از سه نفره و به شکل‌های ال یا یو ساخته می‌شوند. اگر فضای خانه‌تان کوچک است، مبل ال گزینه‌ی مناسبی برای شما است.

خرید مبل ال
برای مشاهده قیمت و مشخصات محصول بر روی مبل ال مدرن Andes کلیک کنید.

البته شکل و اندازه‌ی مبل‌ گوشه‌ای ممکن است جلوی درب یا سایر عناصر موجود در اتاق‌تان را بگیرد، بنابراین به هنگام خرید در مورد اندازه‌گیری آن دقیق باشید. قبل از خرید مبل ال تعیین کنید که به چقدر فضا نیاز دارید. بدین منظور طول، عرض و ارتفاع محل قرارگیری مبل را اندازه بگیرید. اگر مبل شما کنار پنجره قرار خواهد گرفت، به ارتفاع آن نیز توجه کنید. همینطور راهروها و چهارچوب درب‌ها را که قرار است مبل را از آن‌ها عبور دهید، اندازه‌گیری نمایید.

خرید مبل ال شکل
برای مشاهده قیمت و مشخصات محصول بر روی مبل ال راحتی Urban کلیک کنید.

نکته: در مورد نحوه اندازه‌گیری مبل hg در مطلب “ابعاد استاندارد مبل ال” به صورت مفصل توضیح داده‌ایم.

مبل تک نفره

مبل‌های تک نفره بیشتر برای تکمیل چیدمان اتاق نشیمن کاربرد دارند. با این حال شما می‌توانید با کمک مبل‌های تک نفره رنگ و الگوهای مختلف را به فضای اتاق‌تان به ارمغان بیاورید.

خرید مبل راحتی تک نفره
برای مشاهده قیمت و مشخصات محصول بر روی مبل راحتی تک نفره Luna کلیک کنید.

لاوست

لاوست‌ها که کوچکتر از مبل‌های دو نفره و بزرگتر از مبل‌های تک نفره هستند، یکی دیگر از گزینه‌هایی است که به هنگام خرید مبل ممکن است با آن‌ها روبرو شوید. لاوست‌ها کاربردهای مختلفی دارند و به شکل‌های متنوعی از جمله برای ایجاد فضای دنج در کنار شومینه یا کتابخانه بکار برده می‌شوند. عرض لاوست‌ها معمولا از ۱۲۰ سانتی‌متر تا ۱۸۰ سانتی‌متر متغیر است.

خرید مبل لاوست
برای مشاهده قیمت و مشخصات محصول بر روی مبل لاوست Clement کلیک کنید.

خرید مبل تخت شو

مبل تخت شو این امکان را به شما می‌دهد که در هر زاویه‌ای دراز بکشید و استراحت کنید. به طور معمول مبل تخت شو در حالت‌های مختلفی قابل استفاده است و شما می‌توانید در مواقع نیاز زیرپایی آن را کمی بلندتر کنید و پشتی آن را به عقب هل دهید و دراز بکشید.

در نوع دیگری از مبل‌های تخت شو مبل کاملا به شکل تختخواب درمی‌آید و یک سطح تشک مانند برای استراحت را ارائه می‌دهد. البته این نوع مبل بیشتر برای اتاق مهمان مناسب بوده و شاید استفاده از آن در آپارتمان‌های کوچک امروزی زیاد بدردبخور نباشد.

خرید مبل تختخواب شو
برای مشاهده قیمت و مشخصات محصول بر روی مبل تختخواب شو Andes کلیک کنید.
خرید مبل تختخواب شو
برای مشاهده قیمت و مشخصات محصول بر روی مبل تختخواب شو Andes کلیک کنید.

مبل شزلون

مبل مدل شزلون که در کشورهای انگلیسی زبان با نام chaise longue شناخته می‎‌شود، نوعی مبل راحتی به شکل یک صندلی کشیده می‌باشد که شما می‌توانید پاهای خود را روی آن دراز کرده و استراحت کنید.

خرید مبل شزلون
مبل شزلون
  • چه سبک مبلی مدنظرتان است؟

واقعیت این است که اگر ظاهر مبل به دل‌تان ننشیند، از انتخاب‌تان راضی نخواهید بود. پس جستجوی خود را به سبک‌های موردعلاقه‌تان که مکمل دکوراسیون‌تان نیز باشد، محدود کنید. معمولا مبل‌‌ و کاناپه‌ها بیشتر برحسب استایل دسته‌ها، شکل پشتی و به طور کلی ظاهر آن دسته‌بندی می‌شوند. مطمئنا سبک زندگی و دکوراسیون شما روی خرید مبل تاثیرگذار است. سبکی مبلمانی را انتخاب کنید که با دکوراسیون شما متناسب باشد. انواع سبک مبلمان موجود در بازار ایران به شکل زیر است:

مبل استیل یا سلطنتی

مبلمان سلطنتی یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های خانواده‌های ایرانی برای خرید مبل می‌باشد که در طول ۲۰-۳۰ سال گذشته نیز همیشه جایگاه مناسبی در خانه‌های ایرانی داشته است. اگر شما در مورد انتخاب مبل سلطنتی یا راحتی دچار تردید هستید، بهتر است که هر دو مبل را از جهات مختلف مثل راحتی، متراژ، وزن مبل، قیمت و دکوراسیون منزل بسنجید و سپس تصمیم بگیرید. برای مثال اگر مبل را برای برای اتاق نشیمن و دورهمی‌های خانوادگی‌تان می‌خواهید، پس راحتی مبل باید در اولویت‌های اول‌تان باشد. آیا مبل سلطنتی می‌تواند راحتی موردنیاز شما را تامین کند؟ یا بهتر است بی‌خیال آن شوید؟

خرید مبل سلطنتی
مبل سلطنتی

مبل کلاسیک

مبلمان سلطنتی و کلاسیک تقریبا یکی می‌باشند اما با این حال تفاوت‌هایی آشکاری دارند که آن‌ها را از هم متمایز می‌کند. مهم‌ترین تفاوت‌‌های این دو مبلمان به میزان منبت‌کاری و چوب استفاده شده و در نتیجه قیمت آن‌ها برمی‌گردد. معمولا منبت‌کاری و طرح‌های مبلمان سلطنتی بسیار پیچیده‌تر از مبلمان کلاسیک هستند. مبلمان کلاسیک در انواع طرح‌های فرانسوی، ایتالیایی و … ساخته می‌شوند.

مبل کلاسیک
مبل کلاسیک

مبل چسترفیلد

مبل چسترفیلد یکی دیگر از گزینه‌های بسیار محبوب به هنگام خرید مبل است که با دسته‌‎ها و پشتی پهن با ارتفاع یکسان که به سمت عقب پیچانده شده‌اند، شناخته می‌شود. یکی از ویژگی‎‌های اصلی مبلمان چسترفیلد لمسه‎‌کوبی آن در پشتی و دسته‌ها می‌باشد که ظاهر اشرافی و خاصی به آن داده است. امروزه این سبک مبلمان را در انواع پارچه‌‎های متنوع ساخته می‌شود، اما ورژن کلاسیک آن از جنس چرم می‌باشد.

جالب است بدانید که تقریبا ۳۰۰ سالی از حضور مبل چستر در دکوراسیون‌ خانه‌ها می‌گذرد اما هنوز هم یکی از گزینه‌های اول مردم به هنگام خرید مبل می‌باشد.

خرید مبل سه نفره
برای مشاهده قیمت و مشخصات محصول بر روی مبل راحتی چسترفیلد سه نفره Milward کلیک کنید.

مبل مدرن

اگر فضای کلی دکوراسیون شما مدرن است، بهتر است که به سمت سبک‌های مدرن‌تر مبل راحتی بروید. مبلمان سبک اسکاندیناوی یا میدسنچری که بیشتر دارای طراحی‌هایی با خطوط صاف و مستقیم هستند و بر روی ویژگی‌هایی همچون ساده و مدرن بودن تمرکز دارند، می‌توانند انتخاب‌های خوبی بدین منظور باشند.

خرید مبل راحتی جدید
برای مشاهده قیمت و مشخصات محصول بر روی مبل راحتی جدید Fritha کلیک کنید.

مبلمان با طرح گره چینی

اگر شما به اتاق نشیمن سنتی ایرانی علاقه‌مند هستید، می‌توانید از مبلمان با طرح گره چینی برای دکوراسیون‌تان استفاده کنید. مطمئنا مبلمان با طرح گره چینی یکی از ایده‌هایی است که می‌تواند به ایجاد دکوراسیون سنتی شما کمک کند. این نوع مبل در سال‌های گذشته به یکی از انتخاب‌های محبوب ایرانی‌ها به هنگام خرید مبل تبدیل شده است.

مبل گره چینی
مبلمان با طرح گره چینی

مبل گرد راحتی

بسیاری از مردم خطوط نرم را به طراحی‌های زاویه‌دار ترجیح می‌دهند و در نتیجه مبل گرد، راحتی بیشتری را نسبت به مبل مستطیلی شکل برای آن‌ها به ارمغان می‎‌آورد. مبلمان منحنی و گرد از گذشته در دکوراسیون خانه‌ها حضور داشته است و همچنان گزینه‌ی محبوبی بدین منظور می‌باشد.

مبلمان گرد
مبل گرد راحتی
  • شکل و اندازه مبل با فضای اتاق‌تان متناسب هست؟

رایج‌ترین سوالی که به هنگام خرید مبل ممکن است برای شما نیز پیش بیاید، این است که آیا اندازه‌ی مبل با منزل‌مان همخوانی خواهد داشت؟

اولین گام برای پاسخ به این سوال، اندازه‌‌گیری مبل با توجه به فضای منزل‌تان است. مخصوصا مبل‌های گوشه‌ای از اندازه‌ای که بنظر می‌‎رسند بزرگتر می‌باشند. مبل‌های تختشو نیز باید در فاصله‌ی خاصی نسبت به دیوار قرار داده‌ شوند. پس محلی را که برای مبل جدید خود تعیین کرده‌اید را اندازه بگیرید و حتی می‌توانید با کمک نخ یا گچ آن را روی زمین علامت‌گذاری کنید. اگر قرار است زیر مبل یا اطراف آن را تمیز کنید، باید توجه کنید که آیا محل قرارگیری مانعی برای اینکار می‌باشد؟ یا مشکلی در مورد عبور و مرور ایجاد نمی‌کند؟ به این ترتیب می‌توانید مطمئن شوید که مبل با فضای موجودتان همخوانی خواهد داشت.

خرید مبل راحتی
توجه به ابعاد مبل به هنگام خرید

با اینکه ابعاد استاندارد خاصی بدین منظور وجود دارد اما لازم به یادآوری است که هر تولیدکننده و خرده‌فروشی ممکن است مبلمان را بر اساس ابعاد دیگری نیز تولید کند. همینطور اندازه‌ی سبک‌های مختلف مبلمان ممکن است از یک مبل به مبل دیگر متفاوت باشند.

ابعاد استاندارد برای عمق مبل ۸۹ سانتی‌متر اعلام شده است اما با این حال عمق انواع مبل موجود در بازار بین ۷۵ سانتی ‌متر تا ۱ متر متغیر می‌باشد. طول استاندارد برای مبل نیز ۲۱۴ سانتی‌متر گزارش شده است اما مبل انتخابی شما ممکن است اندازه‌ی متفاوتی داشته باشد. در فروشگاه اینترنتی مبلمان چی بچین تمامی مشخصات محصول از جمله انداز‌ه‌ی آن‌ها با جزئیات کامل آورده شده است که شما راحت‌تر بتوانید خریدتان را انجام دهید.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی Urban

۳۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل یک نفره راحتی Andes

۲۲,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی مدل Haven

۲۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود
۳۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان

علاوه بر این شما باید بررسی کنید که مبل شما از چهارچوب درب، راهروها یا راه پله عبور خواهد کرد؟ حتما قبل از خرید مبل در مورد حداقل اندازه‌ راهروها و ورودی برای عبور مبل‌تان فکر کنید. در این مورد پیشنهاد می‌کنم مطلب “شرایط حمل و نقل مبلمان در مجموعه چی بچین” را مطالعه کنید.

اسکلت اصلی مبل و نحوه ساخت آن

اگر چه انتخاب مبلی با سبک دلخواه‌تان مهم است، اما در عین حال توجه به کیفیت و متریال بکار برده شده در ساخت آن نیز اهمیت بالایی دارد. هر چه متریال مبل با کیفیت و بهتر باشد، مبل به مدت بیشتری دوام خواهد آورد. اسکلت با دوام و محکم مبل معمولاً به طول عمر بالای مبل نیز کمک می‌کند.

خرید مبل
برای مشاهده قیمت و مشخصات محصول بر روی مبل راحتی اندرسون کلیک کنید.

پس به هنگام خرید مبل به اسکلت اصلی آن توجه کنید که دقیقا از چه نوع چوب ساخته شده است. چوب‌های افرا، کاج، بلوط و توس، روس و راش به عنوان محکم‌ترین اسکلت مبلمان معرفی شده‌اند و از نظر بسیاری از تولیدکنندگان بهترین نوع برای ساخت مبل هستند. مراقب اسکلت چوبی ارزان قیمت باشید چرا که با گذشت زمان امکان شکستگی آن‌ها بسیار بالا می‌باشد.

گزینه‌ی دیگر برای اسکلت مبل، تخته سه‌لایی است که با ترکیب اوراق فشرده چوبی تحت فشار زیاد ساخته می‌شود. تخته سه لایه با کیفیت بالا نیز می‌تواند جایگزین خوبی برای چوب‌های جنگلی باشد.

  • پایه‌ی فلزی یا چوبی؟

در دنیای امروزی مبلمان در همه جا حضور دارد اما به سختی کسی به پایه‌های آن توجه می‌کند اما این دلیل نمی‌شود که در هنگام خرید مبل از پایه‌های آن غافل شوید. پایه‌های چوبی و فلزی متداول‌ترین جنس پایه مبل هستند که شما با توجه به سلیقه و کاربرد مبل‌تان باید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید.

پایه‌های فلزی بیشتر حس و حال بیزینسی و حرفه‌ای به مبل می‌بخشند و برای فضاهای اداری گزینه‌ی ایده‌آل‌تری هستند. این در حالی است که پایه‌های چوبی بیشتر برای دکوراسیون‌های داخلی مناسب می‌باشند.

خرید مبل راحتی
برای مشاهده قیمت و مشخصات محصول بر روی مبل ال راحتی Haven کلیک کنید.

یکی دیگر از فاکتورهایی که به هنگام انتخاب پایه مبل باید به آن توجه کنید کفپوش فضا است. نوع پایه مبل شما باید به کفپوش‌تان آسیبی وارد نکند. خوشبختانه حتی اگر مبل‌تان پایه‌ی فلزی داشته باشد، می‌توانید از قالب‌های چوبی یا پلاستیکی در محل قرارگیری مبل استفاده کنید تا آسیبی به کفپوش‌تان وارد نشود. به طور کلی می‌توان گفت که پایه‌های فلزی برای فضاهای اداری مناسب‌تر هستند در حالی که پایه‌های چوبی بیشتر با سنگ مرمر و کفپوش ترکیب می‌شوند.

  • مبل چرم یا پارچه‌ای؟

 مبل‌های پارچه‌ای و چرمی هر دو یک سری ویژگی‌های مثبت و منفی دارند که باید با توجه به آن‌ها مبل‎‌تان را انتخاب کنید. مبل پارچه‌ای راحت‌تر، نرم‌تر و خنک‌تر از چرم است؛ در حالی که دوام و ماندگاری چرم بالاتر می‌باشد. مبل پارچه‌ای به لطف رنگ‌ و الگوهای مختلف پارچه مبلی در مدل‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شود و شما راحت‌تر می‌توانید با توجه به سبک دکوراسیون‌تان مبل‌تان را انتخاب کنید. انواع مختلف پارچه برای مبل راحتی شما وجود دارد که در بخش بعدی آن‌ها را بررسی کرده‌ایم.

با همه‌ی این‌ها مبلمان پارچه‌ای معایب خود را دارند و شاید برای شما مناسب نباشند. در طرف دیگر مبل چرمی را داریم که در طول‌ قرن‌ها همیشه پرطرفدار بوده است. انتخاب بین این دو گزینه شاید دغدغه‌ی این روزهای شما نیز باشد. به همین پیشنهاد می‌کنیم مطلب “مبل چرمی یا پارچه‌ای: کدامیک برای دکوراسیون‌ شما مناسب‌‌تر است؟ ” را مطالعه کنید و بر حسب سبک زندگی و سلیقه بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب نمایید.

خرید مبل چرم راحتی
برای مشاهده قیمت و مشخصات محصول بر روی مبل چرم راحتی Urban کلیک کنید.

توجه کنید که شما با خرید مبل از فروشگاه اینترنتی مبلمان چی بچین با تنوع بالایی در انتخاب پارچه مبلی روبرو خواهید بود. چی بچین به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده انواع مبل، با ارائه‌ی بیش از ۱۰۰۰ نوع طرح و رنگ پارچه مبلی و پرده‌ای، شرایطی را برای مشتری‌ها فراهم می‌کند تا بتوانند به راحتی طرح و رنگ‌های متنوعی را برای پارچه‌ی مبل‌شان انتخاب کنند و همزمان از مشاوره طراحان داخلی نیز استفاده نمایند.

به این ترتیب شما می‌توانید با طراحان داخلی در چی بچین مشورت بگیرید و در نهایت مطابق سلیقه‌ی خودتان طرح و رنگ پارچه مبلی‌تان را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه برایتان حاصل شود.

  • مبل ال یا راحتی؟

در سال‌های اخیر مبل ال به یکی از رقبای اصلی مبل راحتی تبدیل شده است و جایگزین مناسبی برای مبل‌های سنتی و کاناپه‌ها می‌باشد. واقعیت این است که مبل ال با استفاده‌ی بهینه از گوشه‌ی اتاق تعداد صندلی بیشتری را برای نشستن افراد فراهم می‌کند. مخصوصا اگر فضای اتاق شما کوچک باشد، مبل ال می‌توانید بهترین استفاده را از فضای موجود شما داشته باشد. با خرید مبل ال دیگر نیازی به لاوست و صندلی‌های اضافی نخواهید داشت و می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

مبل ال شکل Newport
برای مشاهده قیمت و مشخصات محصول بر روی مبل ال شکل Newport کلیک کنید.

اما با همه‌ی این‌ها در چیدمان منزل با مبل ال نمی‌توان به صورت رودر رو با طرف مقابل صحبت کرد. این در حالی است که ترکیب مبل و لاوست یا مبل و صندلی‌ها، محیط مناسبی را برای گپ و گفتگو با مهمانان فراهم می‌کند. همینطور ست مبلمان راحتی این فرصت را به شما می‌دهد که چیدمان‌های مختلفی را در منزل‌تان داشته باشید.

به طور کلی انتخاب بین مبل راحتی و ال به سبک زندگی شما بستگی دارد و شما باید با توجه به مزایا و معایب هر کدام در مورد آن تصمیم بگیرید. امکان سفارش هر دو مدل مبلمان در فروشگاه اینترنتی مبلمان چی بچین وجود دارد.

  • کدام پارچه مبلی را انتخاب کنیم؟

خوشبختانه گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد اما بهتر است قبل از آن در مورد نوع پارچه مبلی خود تصمیم بگیرید. انواع پارچه مبلی عبارتند از:

نخی

پارچه نخی که جزو الیاف طبیعی محسوب می‌شود، گزینه‌ی محبوبی برای روکش مبل است. این نوع پارچه مبلی بسیار راحت و با قابلیت تنفس‌پذیری بالاست و کیفیتش به نوع بافت آن بستگی دارد. به طور کلی این نوع پارچه مبلی مقاومت خوبی در برابر محو شدن و پرزدهی و سایش دارد و جزو بادوام‌ترین پارچه‌های مبلی شناخته می‌شود. همینطور پارچه مبلی نخی ضدحساسیت بوده و برای کسانی که پوست حساس دارند، بسیار مناسب است.

خرید مبل
برای مشاهده قیمت و مشخصات محصول بر روی مبل ال راحتی Urban کلیک کنید.

با همه‌ای این‌ها پارچه مبلی نخی همیشه مستعد چین و چروک و تعرق بوده و حتی ممکن است به راحتی رنگ بگیرد. به همین خاطر نیاز به مراقبت و رسیدگی بالایی دارد و شما باید این نکته را به هنگام خرید مبل نخی مدنظر قرار دهید.

کتان

پارچه‌ی کتانی یکی دیگر از الیاف طبیعی است که از دوام بالاتری نسبت به پارچه نخی برخوردار است. این گزینه‌ی مناسبی برای خانواده‌های با بچه‌های کوچک یا حیوانات خانگی می‌باشد. مبل‌های کتان ظاهر جذابی دارند و دارای چین‌های طبیعی هستند که با گذشت زمان نرم‌ می‌شوند. همچنین پارچه کتان دارای پی اچ خنثی است که آن را ضدحساسیت می‌کند.

دقیقا مثل پارچه نخی کتان نیز دارای خاصیت تنفس‌پذیری است، به این معنی که بعید است در تابستان احساس چسبیدگی کنید. همینطور پارچه کتان در برابر نور خوشید مقاوم بوده و امکان محو شدن آن بسیار کم است.

خرید مبل راحتی
برای مشاهده قیمت و مشخصات محصول بر روی مبل ال مدل آنتونیو کلیک کنید.

با همه‌ی این‌ها پارچه مبلی کتان نیز در برابر چین و چروک مقاوم نبوده و بسیار زود لک شده و کثیف می‌شود. شاید بتوان گفت که پارچه مبلی کتان برای استفاده روزمره زیاد جالب توجه نیست و بهتر است برای فضاهایی که کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرد، سفارش داده شود. سعی کنید به هنگام خرید مبل کتان این موارد را مدنظر قرار دهید.

پشم

پارچه پشمی که اغلب با متریال مصنوعی نیز مخلوط می‌شود، یکی دیگر از پارچه‌های محبوب برای روکش مبل است. انتخاب‌‌های زیادی برای رنگ پارچه مبلی پشم وجود دارد و بنابراین برای هر سلیقه‌ی داخلی گزینه‌ی عالی است.

مبل سه نفره
برای مشاهده قیمت و مشخصات محصول بر روی مبل راحتی سه نفره Clement کلیک کنید.

پلی استر

پلی استر از جمله رایج‌ترین الیاف مصنوعی برای پارچه مبلی می‌باشد که از دوام فوق‌العاده‌ای برخوردار است. این پارچه مبلی برای خانواه‌هایی با بچه‌های کوچک و حیوانات خانگی بسیار مناسب می‌باشد و در طیف وسیعی از رنگ‌ها ارائه می‌شود. از مزایای پارچه مبلی پلی استر می‌توان به مقاوم خوب آن در برابر چین و چروک، لک و سایش، دوام بالا و تمیز کردن آسان آن اشاره کرد.

مبل راحتی
برای مشاهده قیمت و مشخصات محصول بر روی مبل راحتی سه نفره Eddy کلیک کنید.

با همه‌ی این‌ها پلی استر در دمای بالا یا تغییر دما ترک خورده و آسیب می‌بیند. همینطور پلی استر به دلیل خاصیت کشی خود در طولانی مدت ممکن است شکل اولیه خود را از دست دهد.

مخمل

مطمئنا لوکس‌ترین پارچه مبلی به مخمل اختصاص دارد که در عین جذابیت راحتی مبل را نیز فراهم می‌کند. این پارچه مبلی به دلیل ظاهر لوکس، تنوع بالا در رنگ و مقاومت بالای خود در برابر چنگان حیوانات خانگی بسیار محبوب می‌باشد.

مدل مبل راحتی
برای مشاهده قیمت و مشخصات محصول بر روی مبل راحتی دو نفره Dallas کلیک کنید.

اما با این حال باید به یاد داشته باشید که نگهداری از این پارچه مبلی به مراقبت و رسیدگی مداوم نیاز دارد. پارچه مخمل گران قیمت است و هزینه‌ی بالایی برای خرید مبل مخمل باید پرداخت نمایید.

چرم

مبلمان چرمی بادوام، ماندگار و همیشه مد روز هستند. چرم اصل کیفیت بسیار بالایی در بین انواع پارچه مبلی دارد اما به همان اندازه گران قیمت نیز است. چرم مصنوعی که با متریال ترکیبی ساخته می‌شود، همان ظاهر و دوام چرم اصل را داراست و در نتیجه شما با قیمت ارزان‌تر می‌توانید حس و حال مبلمان چرمی را برای دکوراسیون‌تان به ارمغان آورید.

خرید مبل ال چرم
برای مشاهده قیمت و مشخصات محصول بر روی مبل چرم مشکی Dekalb کلیک کنید.
  • مبل طرحدار یا ساده؟

با توجه به اینکه مبل شما عنصر مهمی در دکوراسیون اتاق نشیمن‌تان است، انتخاب طرح و رنگ آن از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور کلی انتخاب بین مبل ساده یا طرح‌دار کاملا به سلیقه و دکوراسیون داخلی‌تان بستگی دارد. معمولا مبلمان طرح‌دار برای سبک‌های دکوراسیون کلاسیک، روستیک و بوهمیا انتخاب‌های معقول و مناسبی هستند. در مورد فضاهایی با سبک‌ مینیمال و اسکاتلندی استفاده از مبل ساده به شما پیشنهاد می‌‎شود.

اگر فضای اتاق شما کوچک و تنگ است، مبل ساده انتخاب مناسب‌تری می‌باشد. چرا که مبل طرحدار باعث می‌شود فضا شلوع‌تر و تنگ‌تر نیز بنظر برسد.

  • بهترین رنگ مبل؟

خوشبختانه امروزه مبلمان منزل در طیف وسیعی از رنگ و طرح به بازار عرضه می‌شود و دست شما برای انتخاب باز است. رنگ مبل راحتی یکی از فاکتورهای مهم به هنگام انتخاب و خرید آن می‌‎باشد که باید توجه ویژه‌‎ای به آن شود. بهتر است که به هنگام انتخاب بهترین رنگ مبل به اندازه اتاق‌تان توجه کنید.

مبل راحتی سه نفره Sidbury
برای مشاهده قیمت و مشخصات محصول بر روی مبل راحتی سه نفره Sidbury کلیک کنید.

طراحان داخلی معتقدند که رنگ‎‌های روشن فضاهای کوچک را بزرگ و بازتر نشان می‌‎دهند و به همین خاطر بهترین انتخاب برای دکوراسیون داخلی منازل کوچک می‌‎باشند. رنگ‌های تیره و قوی معمولا فضای اتاق را کوچکتر از اندازه‌ی واقعی آن نشان می‌دهند. اگر محل قرارگیری مبل شما کاملا در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارد، بهتر است که از رنگ‌های تیره خودداری کنید. زیرا که نور خورشید به تدریج رنگ مبل شما را از بین می‎‌برد و ظاهر نامناسبی به آن می‌‎دهد.

به سمت رنگ‌هایی بروید که دکوراسیون موجودتان را تکمیل کرده و ظاهر یکپارچه‎‌ای را برای اتاق‎‌تان به ارمغان آورند. یک روش ساده برای انتخاب رنگ مبل راحتی توجه به رنگ‌هایی است که در اتاق‌تان استفاده کرده‌اید.

  • بهترین مدل مبل برای اتاق‌های نشیمن کوچک؟

اگر اتاق نشیمن کوچکی دارید، احتمالا خرید مبل مناسب کمی شما را سردرگم کرده است. از یک طرف شما مبلی می‌خواهید به اندازه‌ی کافی بزرگ باشد و بتوانید به راحتی بر روی آن استراحت کنید. اما از طرف دیگر نمی‌خواهید مبل شما کل اتاق را اشغال کند. به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم که مبلی راحتی با پایه‌های بلندتری را برای دکوراسیون اتاق نشیمن‌تان انتخاب کنید. در واقع این ترفند باعث می‌شود که نور بیشتری در اطراف جریان داشته باشد و فضای نشیمن شما جادارتر و بزرگتر بنظر برسد.

خرید مبل کوچک
برای مشاهده قیمت و مشخصات محصول بر روی مبل ال Eddy کلیک کنید.

با اینکه بسیاری از مردم تصور می‌کنند مبل ال برای فضاهای بزرگ مناسب‌‎تر است و فضای زیادی اشغال می‌کند، اما باید بگوییم که اینگونه نیست. بلکه برعکس مبل ال می‌تواند ایده‌آل‌ترین گزینه برای دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک باشد. مبل ال با استفاده‌ی بهینه از گوشه‌های اتاق باعث می‌شود، مرکز اتاق نشیمن شما خالی مانده و به این ترتیب با اشغال فضای کمتر تعداد صندلی بیشتری در اختیار شما و خانواده‌تان قرار بگیرد.

لاوست‌ها نیز به دلیل اندازه‌ی کوچک‌شان می‌توانند جایگزین مبل‌های سه نفره در اتاق‌های نشیمن کوچک شوند. همینطور شما می‌توانید برای اتاق نشیمن کوچک از کاناپه‌هایی با فضای ذخیره سازی استفاده کنید.

  • بهترین برندهای مبل؟

در چند سال اخیر حضور جدی‌تر مبلمان در دکوراسیون منزل باعث شده است که برندهای معروفی در دنیا ظهور کنند. بیشتر طراحی‌های امروزی مبلمان بر روی زیبایی و عملکرد بالا تاکید دارند و رقابت تنگاتنگی بین تولیدکنندگان مبلمان وجود دارد. از برندهای لوکس مبلمان دنیا می‌توان به Boca do Lobo، Edra، Essential Home، Cappellini و بسیاری از تولیدکنندگان دیگر اشاره کرد. درست است که امکان سفارش محصولات این برندها از ایران تقریبا ناممکن است اما خوشبختانه امکان ساخت تمامی مبلمان این برندها در مجموعه‌ی چی بچین وجود دارد و شما می‌توانید بدین منظور با مشاوران ما در تماس باشید.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل یو شکل Newport

۹۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال جدید Newport

۷۳,۶۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال چرم Dekalb

۶۹,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی سه نفره Sidbury

۴,۶۰۰,۰۰۰ تومان

علاوه بر این طراحی‌های مبلمان فروشگاه اینترنتی چی بچین نیز بسیار مدرن و به روز بوده و جزو بهترین تولیدکنندگان در ایران می‌باشند. ما در مطلب جداگانه برندهای لوکس مبلمان جهان را معرفی کرده‌ایم. اگر شما نیز به طراحی‌های لوکس و روز دنیا علاقه‌کند هستید، پیشنهاد می‌کنم حتما این مطلب را مطالعه کنید.

  • ساخت سفارشی مبلمان؟

اما اگر نتوانستید مبل متناسب با دکوراسیون‌تان را پیدا کنید، پس بهتر است که به ساخت سفارشی مبلمان‌ فکر کنید. سفارشی سازی یعنی ساخت مبل متناسب با سبک و سلیقه‌ی شما! به این ترتیب امکان هر گونه تغییر در رنگ پارچه مبلی، طرح، سبک و اندازه مبل وجود دارد. از مزایای ساخت سفارشی می‌توان به امکان انتخاب مدل، اندازه‌ و سبک متناسب با دکوراسیون‌ اشاره کرد.

البته شاید شما نیز تصور کنید که ساخت سفارشی مبلمان هزینه‌ی بالایی را می‌طلبد، اما واقعیت اینگونه نیست. در صورتیکه مدل مبلمان انتخابی شما دارای طراحی خاص یا متریال گران قیمت نباشد، هزینه ساخت معقول خواهد بود.

البته هر مجموعه‌ی مبلمانی این خدمات را ارائه نمی‌دهد و باید کار را به کاردان بسپارید. خوشبختانه ما در مجموعه چی بچین این امکان را فراهم کرده‌ایم که بتوانید بهترین مدل‌ها را سفارش دهید.  اگر قصد سفارشی سازی مبلمان را دارید، می‌توانید سری به فروشگاه آنلاین ما بزنید و از  طریق واتس آپ یا با شماره تلفن ۰۹۱۲۱۸۸۷۴۸۲  از مشاوره رایگان تیم ما در جهت خرید مبل استفاده کنید.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی Urban

۳۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل چرم راحتی Urban

۲۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال Eddy

۷۳,۶۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال مدل آنتونیو

۹۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان

ما در این مطلب راهنمای کاملی را جهت خرید مبل راحتی برای شما تهیه کرده‌ایم. اگر شما به دنبال تغییر اساسی در دکوراسیون‌تان هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی مبلمان چی بچین بزنید. جدیدترین مدل‌های مبلمان روز همراه با قیمت و مشخصات آن‌ها در فروشگاه اینترنتی مبلمان چی بچین موجود است. حتما قبل از خرید در مورد معیارهایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، کاملا فکر کنید. حالا شما برای ما بنویسید که چه نکته‌ی دیگری را برای خرید مبل پیشنهاد می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *