بهترین ترکیب‎های رنگی با مبلمان مشکی رنگ

مبلمان مشکی رنگ

همه‌‏ی ما به خوبی می‏دانیم که اتاق نشیمن نقش مهمی در دیزاین خانه ایرانی بازی می‎کند. معمولا همه‎ی ما زمان زیادی را در اتاق نشیمن با مهمانان‎، دوستان و خانواده‌مان سپری می‏کنیم و به همین خاطر نیاز به ایجاد فضایی آرامش‎بخش و دوست‎داشتنی در آن داریم. یک ویژگی مهم اتاق نشیمن این است که باید ساده و خنثی باشد تا هر شخصی در آن احساس راحتی نماید. مبلمان مشکی رنگ یکی از پیشنهادات ما برای طراحی اتاق نشیمن می‌‏باشد چرا که ظاهر ساده، ظریف و بسیار شیک دارد و می‏تواند منزل‎تان را به یکی از شیک ترین خانه‎ های ایرانی تبدیل نماید.

مبلمان مشکی رنگ
مبلمان مشکی رنگ

مشکی رنگ بسیار قدرتمند و دراماتیکی می‎باشد و دکوراسیون با آن می‎تواند به عنوان چالش بزرگی به شمار آید. همانطور که گفتیم مبلمان مشکی رنگ ظاهر بسیار شیک و ظریفی دارد که همین آن را به گزینه‏‌ی بسیار عالی برای دکوراسیون داخلی معاصر و مدرن تبدیل کرده است. از آنجا که مشکی رنگ خنثی می‎باشد، احتمالا فکر می‎کنید که می‏تواند با هر رنگ دیگری ترکیب شود. با اینکه این تئوری درستی است اما با این حال انتخاب رنگی که مکمل مبلمان مشکی شما باشد، آنطور که شما فکر می‌‏کنید کار آسانی هم نیست. از طرف دیگر مشکی در تضاد با رنگ سفید می‎باشد و ممکن است شما فکر کنید که مبلمان مشکی رنگ دکوراسیون داخلی منزل کوچک شما را تنگ‎تر و تیره‎تر نشان خواهد کرد. این احتمال وجود دارد اما با این حال راه‎های خیلی زیادی برای آوردن روشنایی و نور به خانه‎تان وجود دارد. اگر شما به مبلمان مشکی رنگ علاقه دارید، نگران نباشید و با خیال راحت آن را انتخاب کنید. فقط حتما نکاتی که در این مطلب به شما معرفی می‎کنیم را رعایت کنید تا بتوانید با ست کردن وسایل خانه دکور جالبی و هماهنگی برای خودتان بسازید.

مبلمان مشکی رنگ
مبلمان مشکی رنگ

به طور کلی زمانی که شما به دنبال انتخاب رنگ‏های دکوراسیون داخلی منزل تان هستید، مبلمان مشکی رنگ خود را به عنوان رنگ پایه در نظر بگیرید و از آنجا شروع کنید. رنگ‏های دیگر به عنوان مکمل رنگ مشکی شما خواهند بود. به هنگام انتخاب رنگ دیوارها بسیار دقت کنید. زیرا که رنگ دیوار روی فضای کلی اتاق شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. برای مثال اگر مبلمان شما مشکی رنگ است و از لوازم جانبی و دکوری قهوه‎ای و بژ برای تزئین خانه استفاده می‎کنید، بهتر است که برای رنگ دیوارها، کمی رنگ تیره‎تر رنگ بژ را بکار ببرید تا بتوانید دکوراسیون هماهنگ و منسجمی داشته باشید و فضای گرم و صمیمی بسازید. ما در ادامه مطلب به صورت جزئی‎تری به این قضیه می‏پردازیم.

مبلمان مشکی رنگ
مبلمان مشکی رنگ

از چه رنگ‎هایی در کنار مبلمان مشکی رنگ استفاده کنیم؟

تونالیته رنگ‎‏های خنثی

مبلمان مشکی به خوبی با رنگ‏های خنثی مثل بژ یا عاجی ترکیب می‏شود. دکوراسیون سفید مشکی یکی از محبوب‎ترین پالت‏های رنگی دکوراسیون منزل محسوب می‎شود که این روزها در بسیاری از خانه‌‏های معاصر دیده می‏‌شود. اگر شما نیز به رنگ‏های خنثی علاقه دارید، بهتر است که فقط از یک تونالیته رنگی استفاده کنید و با کمک بافت و الگوهای مختلف آن را از حالت یکنواختی و کسل‎کنندگی دور کنید.

مبلمان مشکی رنگ
مبلمان مشکی رنگ
مبلمان مشکی رنگ
مبلمان مشکی رنگ

از آنجا که مبلمان شما سیاه رنگ است و سیاه رنگ بسیار قوی می‏باشد، شما می‌توانید کنتراستی را بین آن و بقیه دکوراسیون اتاق ایجاد نمایید. برای این کار شما نیاز به رنگ‏های روشن‎تر دارید. بسته به اتاقی که می‎خواهید آن را تزئین نمایید و با توجه به عملکرد و جوی که می‎خواهید ایجاد کنید، گزینه‏‌های مختلفی پیش روی شما وجود دارد. برای مثال در مورد اتاق خواب، شما می‌توانید از رنگ‌های روشن و پاستلی مثل سبز، صورتی، هلویی و فیروزه‌ای برای تکمیل مبلمان سیاه رنگ خودتان استفاده کنید. البته سبک طراحی داخلی شما نیز در انتخاب پالت رنگی‌تان نقش مهمی را بازی می‌کند. اگر شما به دنبال خانه کلاسیک یا طراحی مینیمال منزل ‎تان هستید، شما باید از ترکیب مشکی و سفید برای دکوراسیون‎تان استفاده کنید.

مبلمان مشکی رنگ
مبلمان مشکی رنگ

رنگ‎های روشن و پرجنب‎وجوش

گزینه‎ی دیگری که شما می‎توانید برای ترکیب مبلمان مشکی خود بکار ببرید، رنگ‎های بولد و جسورانه‏ مثل سبز، قرمز، زرد و غیره می‌باشد. البته این رنگ‎ها دقیقا مثل رنگ مشکی بسیار قابل توجه هستند و بهتر است که شما از آن‎ها بیشتر به عنوان تونالیته رنگ‎های تاکیدی استفاده کنید. به عنوان مثال شما می‌‏توانید رنگ روشن را به عنوان رنگ دیوار تاکید یا رنگ پرده یا کوسن‎ها بکار ببرید. اگر شما از رنگ مشکی برای مبلمان فضای باز استفاده می‎کنید، نگران نباشید، مطمئنا طبیعت، خود به تنهایی بهترین پس‎زمینه را برای مبلمان شما فراهم می‌‏کند و مکمل دکورتان می‏‌شود.

مبلمان مشکی رنگ
مبلمان مشکی رنگ
مبلمان مشکی رنگ
مبلمان مشکی رنگ

الگوها و بافت‎ها

در کنار ترکیب رنگها در دکوراسیون منزل بافت و تکسچرها نیز بسیار مهم هستند. شما می‎توانید به جای رنگ‏های متنوع از الگوها و تکسچرهای مختلف برای تکمیل مبلمان مشکی خود استفاده کنید. این بافت و الگو می‎تواند در دیوارها یا فرش اتاق شما بکار برده شود. به طور کلی ایده‌‏های زیادی برای این کار وجود دارد و شما می‎توانید از انواع الگوهای راه‎راه، گل یا هر چیزی که خودتان دوست دارید، استفاده کنید.

مبلمان مشکی رنگ
مبلمان مشکی رنگ

در مورد پالت رنگی گرم مثل آنچه که در بالا توضیح دادیم، شما می‎توانید از تسکچرها ملایم و پارچه‎‏های نرم استفاده کنید. مثلا ابریشم و کتان می‎توانند انتخاب‎های خوبی برای دکوراسیون داخلی منزل شما باشند. بعد از انتخاب رنگ اصلی طرح کلی اتاق، شما باید یک سری مبلمان تاکیدی به اتاق‎تان اضافه کنید. فقط به یاد داشته باشید که قرار نیست که این مبلمان از همان رنگ و بافت غالب دکوراسیون تبعیت نماید. در حقیقت مبلمان تاکیدی شما باید با نقطه کانونی اتاق در تضاد بوده و کاملا در فضای دکوراسیون شما به چشم آید. لوازمی مثل کوسن مبل، آثار هنری، لوازم دکوری، قالیچه و مواردی از این قبیل می‏توانند به عنوان مبلمان تاکید شما بکار برده شوند. بدین منظور شما می‎توانید از طیف‎های رنگی پرجنب‎وجوش و جسورانه استفاده کنید تا مبلمان مشکی رنگ‎تان را به زیبایی تکمیل نمایند.

مبلمان مشکی رنگ
مبلمان مشکی رنگ

همانطور که خودتان نیز بهتر می‎دانید انتخاب رنگ دکوراسیون به طور کلی به دیزاین فضای خانه و سلیقه‌ی خودتان بستگی دارد. ولی بهتر است از قبل در مورد رنگ‎ها و تاثیری که روی روحیه و شخصیت افراد می‎گذارند، مطالعه نمایید. رنگ‌های جسورانه مثل قرمز و مشکی و رنگ‎هایی از این قبیل باید بسیار محتاطانه و علمی بکار برده شوند زیرا هر گونه اشتباه باعث بی‌قراری و بهم‌ریختگی اعصاب می‎شوند. ما اینجا سعی کردیم تا هر آنچه می‌تواند در مورد دکوراسیون مبلمان مشکی رنگ وجود داشت را با شما در میان بگذاریم. امیدواریم که با الهام از آن‌ها و نمونه‎ عکس‎هایی که نشان دادیم ، بتوانید دکوراسیونی زیبا برای خودتان ایجاد نمایید. شما از چه رنگی برای دکوراسیون مبلمان مشکی خود استفاده‎ کرده‎اید؟ اگر نظری یا پیشنهادی در مورد دکور مشکی دارید، خوشحال می‎شویم که آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *