قدم به قدم چیدمان و دکوراسیون خانه‌ عروس و داماد

دکور خانه عروس

یکی از بهترین حس‌های دنیا که هر کسی را می‌تواند به وجد آورد، بوی تازگی می‎باشد. بوی تازه‌ی نان، باران، سبزه، سیب و هر تازگی، بوی زندگی می‌دهد. یک خانه‌ی جدید، آغاز یک زندگی مشترک، چیدمان و دکوراسیون آن نیز دقیقا حس نو و تازه‌ای است که شور و هیجان خاصی را به زندگی می‌بخشد. خرید، چیدمان و دکور خانه عروس و داماد چالش بزرگی برای زوج‌های جوان است که سعی دارند بهترین‌ها را برای آغاز مسیر زندگی‌شان داشته باشند.

واقعیت این است که یک خانه‌ی جدید مثل یک بوم خالی است و این شما هستید که به فضای زندگی‌تان روح و جان می‌بخشید و به آن هویت می‌دهید. حالا فرقی نمی‌کند که شما تازه عروس و داماد هستید یا اینکه از دکوراسیون قدیمی خانه‌تان خسته‌ شده‌اید و به دنبال فضای جدیدی هستید، در هر صورت شما باید از قوانین دکوراسیون داخلی منزل آگاه باشید تا راحت‌تر بتوانید خانه‌تان را بچینید. ما در این مطلب قدم به قدم با شما به تزئین یک خانه‌ی جدید می‌پردازیم و همه‌ی نکاتی مهم برای دکوراسیون منزل عروس را با شما مرور کنیم.

قدم ۱: از تغییرات بزرگ شروع کنید

دیوارهای های خود را رنگ کنید

اگر قرار است که در خانه‌ی اجاره‌ای زندگی مشترک‌تان را شروع کنید، این مورد شاید برای شما امکان‌پذیر نباشد. در هر صورت، اگر این امکان برای شما وجود دارد، رنگ‌ کردن دیوارهای خانه اولین قدمی است که باید به آن فکر کنید. بهتر است بدانید که رنگ‌ها انعکاسی از خصوصیات شخصی، احساسات و عقاید شما خواهند بود. پس رنگی را برای دکوراسیون منزل‌ تان انتخاب کنید که سلیقه و شخصیت شما را نشان دهد و با فضای زندگی‌تان هماهنگ باشد. اگر شما شخصیت شوخ و سرزنده‌ای دارید، می‌توانید به سمت رنگ‌هایی مثل زرد طلایی یا سبز روشن بروید. اگر آدم خونسرد و آرامی هستید، طیف رنگی خاکستری یا آبی می‌توانند انتخاب خوبی برای شما باشند. رنگ‌ها دائمی نیستند و همین اول زندگی هر رنگی که دوست دارید انتخاب کنید و ظاهر دوست‌داشتنی را به خانه‌تان بدهید.

دکور خانه عروس
دکور خانه عروس

دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری نیز ایده‎ی جدید و جالبی است که در چند سال گذشته دوباره توانسته به دیزاین خانه‌ی ایرانی راه پیدا کند و بدرخشد. اگر امکان رنگ‌ کردن تمامی خانه‌ برای شما ممکن نیست، می‌توانید از دیوار تاکید برای ایجاد حس تازگی در فضای خانه استفاده کنید. دیوار تاکید در طراحی داخلی منزل به دیواری گفته می‌شود که طراحی آن از جهت رنگ یا بافت با دیگر دیوارهای خانه متفاوت باشد. شما می‌توانید بدین منظور از کاغذ دیوارهایی با الگوهای جذاب یا رنگ‌های شاد و درخشان استفاده کنید.

دکور خانه عروس
دکور خانه عروس

مبلمان جدید را وارد خانه کنید

مسلما مبلمان مهم‌ترین جنبه‌ی دکوراسیون داخلی منزل می‌باشد. سعی کنید تمامی مبلمان‌ شما با سبک دکوراسیونی که در نظر دارید مطابقت داشته باشد تا فضای یکدست و هماهنگی ایجاد شود. شما باید در ابتدا نقطه کانونی اتاق نشیمن خود را تعیین کنید و سپس مبلمان‌تان را متناسب با آن بچینید. تلویزیون، شومینه، تابلوهای نقاشی و تختخواب رایج‌ترین نقاط کانونی هستند.

دکور خانه عروس
دکور خانه عروس

اگر شما به دنبال مبل راحتی شیک برای تکمیل جهیزیه‌تان هستید، بهتون پیشنهاد می‌کنم به این لینک مراجعه نمایید.

از فضاهای ذخیره‌سازی دکوری استفاده کنید

از همین روزهای اول زندگی یاد بگیرید که مرتب و منظم باشید. به هنگام خرید مبلمان جدید به دنبال قطعاتی باشید که فضای ذخیره‌سازی بالایی دارند. امروزه انواع مبلمان چند منظوره طراحی شده‌اند که می‌توانند انتخاب خوبی برای شما باشند. این نکته برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک بسیار حیاتی می‌باشد، آن را سرسری نگیرید تا بعدا از خریدتان پشیمان نشوید.

دکور خانه عروس
دکور خانه عروس

قدم ۲: جزئیات دکوری را فراموش نکنید

از آثار هنری کمک بگیرید

تزیین دیوار اتاق یکی از مهم‌ترین مراحل دکوراسیون خانه است که باعث جذابیت هر چه‌ بیشتر فضای زندگی می‌شود. برای ست دکوراسیون منزل مجموعه‌ای از آثار هنری و عکس‌های چاپی را انتخاب کنید که با رنگ و تم کلی فضا هماهنگ باشند. دیوارهای خالی می‌توانند خسته‌کننده باشند. بنابراین سعی کنید که حداقل از چند قطعه بزرگ و چند قطعه کوچک برای دکور دیوارهای خانه استفاده کنید.

دکور خانه عروس
دکور خانه عروس

برای هماهنگی فضا می‌توانید قاب‌های عکس و نقاشی‌ را خودتان رنگ کنید تا با طراحی کلی فضا مطابقت داشته باشند.

عکس‌ها و خاطرات موردعلاقه‌تان را به دکوراسیون خانه اضافه کنید

برای اینکه خانه‌ی خود را دوست‌داشتنی و جذاب کنید، تعدادی از خاطرات موردعلاقه‌تان از سفر، افراد و مکان‌های مختلف را به فضای زندگی‌تان اضافه کنید. شما می‌توانید عکس‌های بزرگ از لحظات مختلف زندگی‌تان را چاپ کنید و از آن‌ها به عنوان یک قطعه مرکزی در دیوارهایتان استفاده کنید. مطمئنا این ایده‌ حس خوبی را به مهمانان شما القا خواهد کرد و دوستان و خانواده‌ی شما از دیدن آن‎ها لذت خواهند برد.

دکور خانه عروس
دکور خانه عروس

از قفسه‌های شناور استفاده کنید

در واقع قفسه‌های شناوری ردیف‌های کوچکی از قفسه‌های معمولی هستند که به طور مستقیم به دیوار وصل می‌شوند و شما می‌توانید از آن‌‌ها برای قرار دادن قاب‌های عکس، وسایل تزئینی، آثار هنری و حتی کتاب استفاده کنید. این ایده برای قرارگیری آیتم‌های دکوری کوچک بسیار مناسب است. چیزهایی که از مسافرت‌های مختلف جمع کرده‌اید، گلدان‌های خانگی و هر چیزی که دوست دارید را، برای ایجاد یک فضای شخصی با کمک قفسه‌های شناوری بکار ببرید. شما می‌توانید از این ایده برای آشپزخانه و برای نگهداشتن ظروف چینی، شیشه‌ای یا حتی کتاب‌های آشپزی خود استفاده کنید.

دکور خانه عروس
دکور خانه عروس

از روشنایی خلاقانه برای دکور خانه عروس استفاده کنید

روشنایی عمومی معمولا در همه‌ی خانه‎ها موجود است و نور موردنیاز خانه را تامین می‌کند. روزهای اول زندگی معمولا فضای عاشقانه‌تری را می‌طلبد و شما می‌توانید با کمک لامپ‌های ال ای دی یا سایر روش‌ها فضای رمانتیکی را در اتاق خواب یا نشیمن خود ایجاد نمایید.

دکور خانه عروس
دکور خانه عروس

همیشه دکوراسیون منزل با چالش و سختی‌های خاصی روبرو است. خطاهای طراحی زیادی وجود دارند که می‌توانند فضای زندگی شما را نامناسب نمایند. بهترین کار این است که شما با استفاده از منابع مختلف اطلاعات مفیدی را کسب کنید و سپس دکوراسیون‌تان را بچینید تا بتوانید کمترین اشتباه را داشته باشید. به این ترتیب خیلی راحت می‎توانید فضای شیک و اصولی را برای خودتان بسازید و از آن لذت ببرید. اگر شما نیز در شرف تزیین خانه‌ی جدیدتان هستید، خوشحال می‎شویم که هر نظر و پیشنهادی که دارید را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *